tisdag, juli 11, 2006

Kontrasternas dag. Igen.

Jodå. Återigen kontraster så det räcker.

Spelade in ett stråkarr på en discorökare mellan 11-13. Sen repade jag och spelade på en begravning. Med en operasångerska. Jä. Det kallar jag bredd på musikutbudet.

Stråkarret gick smidigt att spela in. Jag använde mina två SM81:or och växlade ibland till solo-mikning med farsans stereomik Pearl TL4.

Begravningen var på Västa Kyrkogården - och där fanns ett P200 i begravningskapellet. Stort. Dessutom spelade jag psalmerna på kyrkorgeln. Stort. Stort helt enkelt. Vi fick till en jättefin version på "Allt kommer bli bra, mamma". Jä.

Min fru säger nu att kontrasterna _inte alls_ var så stora; för både morgonens stråkmusiker och begravnings-sångerskan jobbar alla på GöteborgsOperan. Jaja. Så var det med den saken... ;-) hehe.

Kompletterade förresten upp ett pianopålägg genom att maila en midi-fil till Stockholm i eftermiddags.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kostar på att ligga på topp! Hur hinner du med?

Bylund sa...

Hmm...har hållit på _typ_ såhär i 15 år nu...men det är klart...att ha en 1,5-åring gör ju att prioriteten hamnar på honom allt som oftast numera...så förberedelsetider blir väldigt komprimmerade...och förlagda till nätter... Försöker att ta lite lättare på saker nuförtiden...utan att bli slarvig och "detordnarsig"-mässig...men det är ju en balansgång. Usch. Jaja. Just nu funkar det jallafall..! Hehe. Tur att det är kul med musik. Ibland.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.