tisdag, januari 23, 2007

Fagott! Hahahaha.


Astor öppnade min fagott-case och bad mig spela Bamse och Pippi Långstrump. Så fort jag tog i fagotten sprang han in i soffan och "gömde sig" hos Nallen. Så sakteliga har han nu vågat närma sig fagotten - och blev ganska fascinerad av knapparna - men så fort jag närmar mig den med munnen så "gömmer" han sig hos Nallen igen. Hehe.

Han vill INTE prova blåsa. Men det är kul att känna på knapparna. Och sätta i röret.

















Jag spelade Fagott under mina tonår och var med i en orkester i Örnsköldsvik som heter Blåseriett. När jag sedan flyttade till Göteborg hoppade jag ibland in med fagotten i en "kör-komp-orkester" - men slutade abrupt att spela fagott när jag (på ett gig) kixade i ett intro och hela kören började skratta. Hehe. Till saken hör att jag var aldrig särskilt bra på att spela Fagott...så det blev mest en ironisk grej mot slutet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vem har inte bluffat sig igenom orkestrar på instrumeent man inte direkt till fullo kunde hantera1

Å andra sidan så spelar det ingen roll, musiken och umgänget gav otroligt mycket glädje iallafall.