måndag, januari 08, 2007

Tydlighet varar längst. Wow.

Wow. Jag trodde verkligen att internet-handel hade nått tydlighet. Men ICKE. Wow. inWarehouse har FORTFARANDE inte skickat min TV som jag DIREKTBETALADE den 28/12. Wow. Detta innebär att kvittot hamnar på 2007. Va? En TV för 20000:- som INTE dras på 2006 innebär att jag får skatta 10000:- som jag inte skulle behöva annars??? Wow.

Detta kommer NU att följas upp. inWarehouse säger att de inte kan skriva kvittot på 2006 nu "i efterhand". Va? Jag betalade direkt - och de hade 2 vardagar på sig att leverera före nyår. Dessutom var jag SÅ HÄR tydlig (via mail) 5 minuter efter det att jag skickat beställningen:

"Jag har idag beställt en TV med Kontrollnummer XXXXXX och Auktorisationsnummer XXXXXXXXXX. (Mattias Bylund/BamBy music)

Vill bara förtydliga att det är av största vikt att kvittot hamnar på 2006 - pengarna är ju redan dragna idag - så kvittot från Er måste hamna på detta år. VIKTIGT.

Hoppas Ni har möjlighet att kolla personligen att det blir så. Leveransdatum blir ju när det blir."


Samma dag (28/12) fick jag ett mail från Ekonomikontoret på inWarehouse som löd:

"TV:n finns i lager vilket gör att den kommer att utlevereras under morgondagen."

Skulle jag då ha varit ÄNNU tydligare och ringt och prata med någon på LAGRET och se till att han PERSONLIGEN gick och levererade TV:n? Nej - det hade varit löjligt. Min TYDLIGHET har varit på TOPP sedan beställningen gjordes den 28/12. Wow. Att de inte fått iväg TV:n ÄNNU är ju helt löjligt löjligt. Jaja. Det blir intressant och se hur det här slutar.

2 kommentarer:

Erik F sa...

Ingen fara. Eftersom du köpte TVn 2006 (beviset är ju ditt kontoutdrag) så skall den bokas på det året. Kolla med din revisor eller ring skatteverket.

Bylund sa...

Jag har alltid fått höra att faktura-datumet är det enda som gäller...hm..?