söndag, januari 07, 2007

Wow...e inte söndag vilodagen?

Åkte mot Martin Gabriels studio kl 08:45. Svängde förbi min studio och hämtade upp Electron för att sedan kunna inleda morgonen med att lägga orgel på en Gabriel-låt.

Sen arrade vi stråk - och 11 dök så stråk-musikerna upp. Idag var det violin, viola + cello. Det flöt på finemang - och jag hann iväg till Bingostudion för bildrep 13:30.

Sen åkte jag hem till en kille som jobbar på 4-sound och hämtade upp en auto-panner som jag beställt...ett schysst sätt att få leverans från musikaffären..! :-) 15:15 en söndag...jä. Åkte även förbi min studio och lämnade Electron och hämtade TG77:an för pad i Bingolotto...

16:30-17:45 repade vi bingomusiken som vi skrev igår...så vi hade en kvarts mån innan programmet började... :-)

Vi spelade en ballad (Tag me), en ska-reggae (Tag around the world) samt en fusion-disco-låt (Tag a lot). Vi körde de 2 sistnämnda även som "in-låtar" i 2:a och 3:e delen av programmet. Skön bag. Jag spelade GT2-flygel med TG77-pad, samt rhodeset med den nya autopannern.


Amy Diamond sjöng oerhört safe och bra. Här står hon och hennes dansare redo 15 sekunder innan låten börjar...


Grymt skönt att komma hem ikväll. Astor hade sagt "Pappa hatt" i 2:a avdelningens "in-låt" - när jag hade på mig en stickad Binglotto-mössa... :-) Jä.

Inga kommentarer: