söndag, januari 14, 2007

Jazz assss

Eftersom vi "bara" skulle spela bingomusik i dagens Bingolotto så räckte det med att vara på plats vid 16. Skönt att få sitta hemma på dagen och höra rutorna skaka i vinden. 39 sekundmeter. Wow. Blååååsigt.

Vi kände igenom låtarna med Ulf Wakenius. Sköna låtar med lite längre teman än vi brukar spela på bingot. Ulf spelade fantastiskt - kul att få sitta och spela live i TV med en sån musikant. Jag spelade Rhodes med högerhanden - och TG77-pad med vänsterhanden. Såna här dagar önskar jag att jag var mer av en jazz-musiker än pop-keyboardist...men det handlar nog mest om att jag känner att jag inte har så mycket att uttrycka solistiskt - kompmässigt var glädjen på topp..!

Klicka här för att höra en liten del av vad vi spelade:
http://www.folkspel.se/qbrickbingo/?id=372

Rhodeset la av i ut-vinjetten. Uscha-buscha. Måste genast undersöka vad som hände. Jaja.


Kul att TV4 ger oss möjligheten att spela live-musik i TV!

På tal om live-musik i TV4 så e ju Let's dance-bandet helt grymt. Svacka dock att produktionsbolaget inte lägger ut Nergårdhs namn i eftertexterna. Hans om-arrangemang e ju helt galna. Glädje.

Inga kommentarer: