söndag, oktober 14, 2007

Baluns

Denna lördag ställde en privatperson till STOR baluns på Storan. Jag hade hand om livemusiken...under 8 timmar. En del paus blev det förstås - men även väldigt varierande musikstilar:

Först satt jag i Spelgelsalen och spelade Händel och Haydn på flygeln (Classical fake book... :-)...där dök sedan en operasångare upp - som gjorde ett kort program med mig.














Sen förflyttade vi oss till stora scenen där jag spelade mys-jazz på en annan flygel. Bilden här är tagen precis innan gästerna ankom. Efter nån halvtimme var det så dags att kompa bordsunderhållning som 3 sångare framförde.

Sen var det lite soft i logen innan det var dags att spela fluff-jazz till maten. Hela bandet nu.

Runt midnatt var det dags för Stefan Odelberg Show...med diverse improviserade musikinslag. Efter detta bröts borden - och vi spelade bordbrytningsbossor...kul.

Kvällen avslutades för vår del med att vi spelade en timmes Schlager-show. Jag spelade P250 och JP8000.

Fantastisk festkväll...jä. Kolla in vår "backdrop"... :-)

Inga kommentarer: