tisdag, oktober 02, 2007

Diskett-svacka

Har ju hittat "Studio essentials"-kortet på Andreasson musik...men utan presets-diskett. Letar nu alltså efter disketten från mitt gamla kort. TROR att jag kan ha hittat den bland mina andra expansions-disketter...men jag har inte skrivit innehållslapp på alla disketter - så det vet jag inte förrän jag provar att stoppa i den i Triton-racket. Har ingen dator med diskettstation hemma...

Skissar på att börja leta efter en Sysex-fil med presetljuden på...då kan jag ju MIDI-dumpa in ljuden...hehe.

Jaja - det återstår att lösa imorrn. TritonStudio (med alla ljud i) står ju i turné-buss - så den får jag inte tag i förrän på torsdag. Tänkte nämligen dubba lite stråk innan jag levererar ett session...som har deadline imorrn - annars får jag köra på 1080 med Orchestra2-kort. Kan gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.tritonhaven.com/downloads/disks.html

Bylund sa...

Japp - fast man måste lägga den nedladdade infon på en diskett för att föra över till Triton...tror jag...och jag har liksom ingen diskettstation på iMacen eller G5an...eller Macbookar....hmmmm...