onsdag, september 16, 2009

Redigeringsdag

Började dagen med att göra slutputsningen ett stråk som _nästan_ blev färdigredigerat igår. Väldigt fin ballad - där jag arrat in en våldsam stråkfigur i 2:a versen...ska bli kul å höra den färdiga mixen på denna..!

Sen visade det sig att jag missat att spela in en cello i första refrängen på en annan låt...så det var bara att hämta hit cellisten igen å recordera mera...hehe. Producenterna var på lunch (i Stockholm) - så jag mailade mp3-slaskar till dom - så lyssnade dom i iPhonen för att kolla att det kändes "rätt". Inte så många takter - men ack så viktigt... :-) Vi kompletterade även med några melodier i början och slutet av låten...kan nog bli en hit detta. Dom mixar idag...snabba ryck... :-)

Sen redigerade jag om slutet på en låt som skulle byta tonart. En höjning som inte skulle vara en höjning längre... :-) Jag misstänkte att pitchning inte skulle låta tillräckligt bra - så jag lät stråket spela om slutrefrängerna i H-dur igår. Nu e det levererat. En Hi-string och en Main-string.

3 RIKTIGT bra låtar. Jä.

Inga kommentarer: