lördag, september 26, 2009

En resa kust till kust

Beställde Taxi 05:50. Taxin kom 06:05...och körde till Centralstationen i Göteborg.

06:27 gick X2000 till Hässleholm. Träffade gamla lärare från Musikhögskolan på tåget. 11 år sen jag gick ut den skolan nu. Jä.

08:43 avgick Pågatåget för vidare färd mot Kristianstad. Passerade Vinslöv. Stort.

09:18 fortsatte resan med buss mot Kivik. Väl på bussen fick jag reda på att jag skulle till ett hotell på "Strandgatan 3". iPhonen ansåg dock att det hotellet ligger i Simrishamn...och den hade rätt...jag skulle dit istället..! Tur att bussen hade Simrishamn som slutstation... :-)

Vid 11 kom jag fram till Simrishamn...och promenerade de sista 500m ner till stranden där hotellet ligger. Äppeltemat var tydligt direkt på rummet... :-)

Wow. Det var en resa som hette duga. Kul med iPhone så man kan följa "den blåa pricken" - så att man aldrig känner sig vilsen... :-)

Inga kommentarer: