tisdag, september 29, 2009

Organisationsdags

Jag ska iväg till Monaco nu i helgen och spela på ett företagsevent. Vi ska spela rätt så vanliga låtar - men i en del andra tonarter än vanligt...så nu går jag igenom gamla gigpärmar och ser vad jag har...och i vilken tonart.

Det känns som att jag kommer att få äta upp min tes om att "det går snabbt att skriva om"...för nu gäller det typ 20 låtar som byter tonart. Jajaja. Vi får se. Nån timmes bläddrande och letande i datorn så vet jag nog mer var jag står... :-)


Gjorde just en playlist i Spotify och mailade ut till alla musiker...det e ju tydligt å bra. Tänk att tillockmed distributions-sättet "mp3or i mapp packad som .zip och utskickad via Filecentral" känns förlegat nu...hahaha. Uj vad utvecklingen går framåt.

2 kommentarer:

PAG sa...

Transpose är annars ett modernt verktyg som gör det möjligt att byta tonart med en enkel knapptryckning!

Bylund sa...

basist å gitarrist e inte riktigt lika flexibla på den punkten...så när jag har hand om noter till hela bandet så får det bli nya noter. En del transponerar jag i Sibelius...å en del skriver jag om. Faktum e att jag blir stressad om jag måste komma ihåg transposeknappen mellan varje låt...det har ju hänt mer än en gång att det blivit FEEEEL när man börjar spela...hahahahahahahahaa