lördag, september 26, 2009

NICE dag i Kivik

Har aldrig varit på Österlen förut...och jag har alltid fascinerats av att äpplemust kommer från just Kivik...så det här har varit ett kul dygn! Har även fått ett sms hemifrån, att Astor (4,5 år) vill att jag ska köpa med mig juice hem. Hahaha. En del säger att det stava "Jos". Nänänä. Det gjorde det inte när jag gick i skolan jallafall.

Det var fantastiskt mycket folk framför den röda scenen vi skulle spela på med Sanna Nielsen - vi höll på att ge upp att ta oss genom folkmassan med vanen..! Arrangören sa: "Kör bara"...så OK...haha.

Vi spelade ett 45 minuters-set med många låtar från hennes nya platta - och det var ett grymt lyckat format att kompa låtarna med gitarr/piano/percussion. Kul att vi ska få göra det igen imorrn..!

Dagens citat: "Ljudet var helt OK - men det var lite för mycket bas"...hahahahahahahahahahaha. (Vi hade ju ingen basist)

Efter att ha köat oss tillbaka till hotellet i Simrishamn (fruktansvärt mycke bilar...) så blev vi efter nån timme upphämtade med en turistbuss(!), för att åka tillbaka till Kivik där äppelodlarna hade ställt till med en stor middag. Buffé med "allt vad Österlen har att erbjuda". Wow. Vilket party. Väldigt trevligt.

Här är orkestern som underhöll medelst pappjuck å allt:


Å nu sitter jag här på hotellrummet igen...å dricker äppeljuice...hahahahahaha.

Här är ett par videoklipp från denna dags gig:

Inga kommentarer: