söndag, oktober 24, 2010

Musik i glädjens tecken

Denna vecka var Jörgen Mörnbäck huvudgäst i Bingolotto. Han e en jazzdiggare...så vi frågade Ulf Wakenius om han ville komma å spela bingomusiken för Mörnbäck.

Han kom - å vi spelade "Reunion blues", "Att angöra en brygga" och "Weekend in L.A". Wow - otroooligt vilket skönt lir han sitter inne med. Jä. Känns lite speciellt att jag ska behöva lösa av denne världsgitarrist med mitt "solospel" - men det var ju bara att göra "min grej" - så fick det bli vad det blir. Det var väldigt kul att spela ikväll jallafall. Jä.

Vi kompade även Mörnbäck i ett pianonummer - där bandet faktiskt spelade utantill - vilket är väldigt ovanligt... :-)

Wakenius hängde även in i UT-vinjetten ur programmet...det ska bli kul att höra på TV4anytime imorrn - jag trooor att jag lyckades slå av låten exakt när det kommer en Eyeworks-swish... ;-)

Inga kommentarer: