söndag, oktober 10, 2010

Ytterligare en maxad dag...med Bingo.

Vaknade i ett ryck och gick ner till Ystad station i gryningen... Väl på perongen började telefonen ringa som en tok kl 07:45. Det var Musikbokaren på Bingolotto/Nannes skivbolag/Bingolottos producent och jag som inledde dagen med att fixa en ersättare för Nanne - som fått plötsligt förhinder (Länk till hennes blogg)

När jag bytt tåg i Malmö så var det klart att Timoteij skulle kunna komma istället. Jag upprättade plankhörna på tåget och drog iväg ett klassiskt "nöd-SMS" om kompskiss-hjälp. I glädjens tecken var det en kompis som genast skickade "Kom" som Sibelius-fil...jääääää.



Den andra Timoteij-låten "Feber" var skön - och när jag skrivit klart kompskissen tog jag ett iPhone-kort på den och MMS:ade till musikerna...Hehe.

Väl på plats i bingostudion kändes det som "vilken söndag som helst"...hehe.

Det visade sig att Timoteijs låtar var grymt roliga att spela live - och med skönt PolyMoog-ljud fick låtarna rena NikKershaw-soundet...haha.

Kvällens bingoavsnitt leddes av Linda Bengtzing - och gästades av David Lega. Hemlig gäst var Jörgen Persson - och det kändes stort att sitta alldeles bredvid deras pingisuppvisning... :-)

Inga kommentarer: