torsdag, oktober 21, 2010

Nostagli-dag 1

Åkte upp till Kungälv för att köpa ett syntrack som jag "drömt" om sedan jag hörde talas om det första gången 1983. TX816: 8st DX7:or samlade i ett rack..! :-)

Döm om min förvåning när han hade 2 st..! Wow. Jaja - jag köpte den ena samt 2 syntcasear...(En till JX8P och en lite mindre som kan passa div syntar...)





Eftersom det var en 110V-modell så åkte jag direkt till ELFA och skulle köpa en strömomvandlare...då gick larmet hemma - och jag ilade hem. När det visade sig vara falsklarm - så var det bara att åka tillbaka till Mölndal...wow. Köpte även en amerikansk strömpropp att sätta på strömsladden. På vägen hem köpte jag 8 st XLR-honor/tele för att kunna koppla in den i en 8-kanals linemixer...Jä.

Pallade inte skissa mer på den denna dag...men projektet fortsätter imorrn..! :-)

Inga kommentarer: