lördag, oktober 09, 2010

Vilken dag...i Ystad.

Gick upp vid 05(!) och plockade iordning "dagens rigg". Jag skulle till Ystad och spela på en radiogala med Annelie Rydé.

När jag kom till tåget (som skulle varit ett X2000) - visade det sig att det var utbytt till ett "Öresundståg". Det fanns dock eluttag - så allt var under kontroll när vi lämnade Göteborgs central 07:25. Det var fortfarande mörkt ute. Vid 07:45 tvärstannade tåget - och vi blev sittande i 2,5 timme utan ström. Kul.

Efter detta missöde fick jag taxi mellan Malmö-Ystad - så jag var på plats någorlunda i tid för att repa med det skånska husbandet.

Dom körde på "som vanligt" - och jag addade orgel, stråk och en telefonsampling... :-) Här är min "rigg" för kvällen: NordStage (för orgel), MicroX (för pad/blås), TritonRack (För Stråk) samt SU10 (för telefonsamplingen... :-)

Repet kändes bra - och på kvällen var det full salong i den grymt schyssta teatern i Ystad!

HÄR kan man lyssna lite (Programmet pågick 19-21)

Eftersom det var en Radiogala var inramningen skön med Ekonyheter varje hel-timme och koncentration. Vid 21:00 prick var det slut - och vi fick ånjuta den GRYMMA restaurangen "Store Thor" på Ystads torg..! :-)

Inga kommentarer: