Kom hem från Big Beats konsert på Mariagården i Stenungsund nu ikväll. Satte mig med laptopen i knät framför TV:n. Nyheten om ambulans och sjukhus började rulla - och till sist bekräftades döden av de stora nyhetsbolagen. Wow. Det var spännande timmar framför datorn. Otroligt vad nyhetsflödet på jorden går snabbt - och en stor nyhet går ju inte obemärkt förbi på Facebook heller. Wow.
Mitt Michael-minne: 1982 - hade en gul vattentät Walkman där jag hade Michael Jacksons "Thriller"-album på TDK-kassett. Lyssnade i bussen på väg till Scout-lägret på Vässarö. Familjen var nyinflyttad till Ultrå utanför Örnsköldsvik - och jag kände att livet tog nya vändningar. Både musikaliskt och personligt.
Kolla: Här är alla session och filer till Ulrika Nätterdals skiva. Nu ska dom mixas - och kommer sen tillbaka till mig på samma hårddisk :-)
Har suttit nu på morgonkvisten och sett till att alla sessions e "kompletta" och alla filer kommer med i kopieringen. Dubbelkollade också nu genom att öppna Logic-sessionen direkt från den externa hårddisken i Logic8 i min MacBook - och allt funkade...skööööönt.
Var tvungen att lägga wurre på en låt på morgonkvisten...vid lunch blev det nog förresten. Och sen la jag piano/orgel på en poplåt som ska mixas på måndag...så det var lite brådis...
Nu kl 10:30 på P4 Göteborg intervjuas Steve Erikson i en halvtimme om sin nya platta där jag spelar piano och har gjort gediget stråk på ett gäng låtar.
Vid 15:03 på P4 Riks så spelas Christer Sjögrens jubiléums-konsert som spelades in på vårt avslutningsgig i Karlstad. Ska bli spännande å höra hur dom klippt ihop det programmet...
Kompletterade ett stråkarr på morgonkvisten. Förlagan gick i D-dur...och jag ska spela in stråket i H-dur...så det gick inte att bara planka...för då blev det för murrigt. Jaja.
Vid 11 kom stråket. Lite vik där idag - men det blev fint.
Skjutsade in cellisten till operan - och fortsatte sedan att redigera låten. Vid 17 levererade jag en stråkmix. Ska dela upp stråket i fler bouncear efter midsommar.
Nu blir det storhandling och LEDIG dag imorrn..! :-)
Började dagen med att spela in ett piano till en platta som ska ges ut redan i Juli. Förlagan var ganska komplex - med både ett ostinato-piano och ett komp-piano...så det tog mig 4 timmar att spela in och redigera tills det kändes bra. Fin låt!
Sen spelade jag av en TV-signatur (Från You tube till Logic) till en bröllopsfest...och gjorde den till mp3 å mailade till en kompis.
La sedan ett upright-piano-pålägg på en fin ballad till en svensk platta. Schysst Am-fill på förlagan...det fick följa med i mitt pålägg...! :-)
Avslutade dagen med att åka in till "Allegro" (Gamla Julien) vid Götaplatsen för att lyssna på live-instrumental-musik. Väldigt trevlig kväll. Jä.
Nu så...har vi avverkat en "Trivselkväll" på Flunsåsparken. Det blev en väldigt lyckad kväll med solsken och bra musik.
Gitarren sköttes av Mats Johanson, Bas: Michael Engström...och Mikael Edlund spelade trummor.
Jag kan inte låta bli att skriva setlisten här...för den var gedigen :-)
Flunsanlåten - Shuffle-dänga Sommaren är kort - Allsång med Terese Danell - eller Olsson? Bohemian Rhapsody - med trombonkvartetten Maniacal 4 Varm korv boogie - Allsång Downtown - skönt gung med Caroline Andersson Du är allt - balladglädje med Caroline A Mack the knife - Swing med Ronny Olsson You raise me up - finstämt med Ann-Charlotte Strandell E det de här du kallar kärlek - Shufflerock med A-C & Ronny... :-) Sway - Latin-ChaCha med Niklas Andersson Nära mig nu - mysjazz med Niklas - helt orepad. Stort. Sjösala vals - Allsång You - balladglädje med Bosson One in a million - Uj vilken bra låt You to me are everything - Soulgung innan lottdragningen Somewhere over the rainbow - lottdragnings-smooth-jazz Beatles (Forbes) - lottdragnings-smooth-jazz (!) hahaha Cryin' - Aerosmith-6/8-ös med Caroline A Alone - 80-talsballad med A-C Can't take my eyes off of you - fint gung med Ronny I got life - Niklas sprang runt hela Flunsan. Uj vilket drag. Discomedley - Alla medverkade i 3 klassiska disco-dängor Does your mother know - Extranummer med dansande publik. Flunsanlåten - för att runda av...hahahahahahaha
Wow - skön kväll - 25 titlar...hehe.
Här bredvid är en bild på gitarristens nothög efter gig... :-)
Skjutsade hem trummisen efteråt. Både trumsetet, keyboardriggen, 2 barnstolar och vi två fick plats...jä.
Nu sitter jag här hemma och känner lugnet. Nu blir det fokus på studiojobb ett par veckor...Tjo!
Efter att ha blivit grattad av familjen med princesstårta så har hela dagen gått i Flunsåsparkens tecken..:
Inledde dagen med att åka till Hvitfeltska å kopiera en basnot som som kommit på vift.
Sen åkte jag till Högsbo och hämtade mitt S90 som blivit stående i en studio i ett halvår... :-)
Väl hemma igen så sprang jag upp å ner mellan alla datorer för att vara säker på att allt var klart för dagens spelning. Skrivaren gick varm när jag skulle skriva ut alla 42 notbladen...
Åkte förbli Flunsan vid 12:30 å lämnade S90-pianot. Fortsatte sedan hem till en av artisterna för att kolla lite stämmor å former å sånt.
Fruktansvärt skön feeling att repa "You" på duo med Bosson. VILKEN falsettsång..!?? :-)
Vi behövde skriva ut ett körarr som fanns i min MacBook. Jag bara stoppade in skrivarens USB-kabel i min dator - och det funkade klockrent direkt - utan att en behöva fundera på drivrutiner eller NÅT..! Jä.
Vid 14:30 var det sedan rep fram till 18 på Flunsåsparkens scen. Antalet låtar som skulle repas var så stort att ingen tid i världen hade räckt till...men allt flöt på förvånande bra..!
Kvällens artister är Bosson, Niklas Andersson, Ronny Olsson, Ann-Charlotte Strandell och Caroline Andersson. Åsså en Trombonkvartett som heter Maniacal 4 - som ska ha oss som komp på "Bohemian Rhapsody". En del att ha koll på alltså... :-)
Bossons fans har varit på plats sen vi kom hit. Wow.
Har suttit och skrivit klart noter inför morgondagens Flunsåspark-spelning hela dagen...Det är sanslöst många låtar som står på repertoarlistan...men det är väl bara att förbereda sig - åsså får vi se hur programmet blir imorgon... :-)
Avslutade dagen nyss med att spela in ett piano till en låt som ska mixas i Ljungskile imorrn. Skönt å få spela lite idag också...
Erik sjöng ju "Inga kan älska som vi" i Talang-finalen på TV4 i fredags. Figge Boström å jag har skrivit stråkarret...och jag har spelat in stråket här i Norumsgärdekällaren.
Håller på att sammanställa alla noter inför tisdagens Flunsåsparken-gig. Det är en hel del som finns sen förut - men det tar ändå lite tid att organisera...
Har fått iväg typ hälften av låtarna som mp3 och pdf till musikerna nu jallfall...
Det var ett stort företagsgig med 480 gäster - så stämingen var hög. Kvällens höjdpunkt var nog "Ain't nobody" - med sättningen rhodes & ackegura. Funkade faktiskt bra! :-)
Jag riggade ned direkt och åkte in till stan igen. Gjorde ett besök på Svenska Grammofonstudion. Wow. Vilket ställe! Gonatt.
Fick åka XC90 till Marstrand nu i eftermiddag...å fick skjuts ända upp till fästningen. Grymt skönt - eftersom det spöregnade. Nu e allt riggat - och vi har repat igenom alla låtarna med Shirley - så nu e de bara att åka ikväll.
Fantastisk byggnad detta. Vi spelar som i ett L - med publik åt 2 håll. Jä.
Började fredagen med att slutföra ett pianopålägg på en ballad. Compactens upright-sound var beställt - och det är ju SÅ tacksamt att spela på; när det passar.
Sen skrev jag kompskisser på 3 låtar inför Flunsåsparken nästa vecka - för vid 12:30 kom en av tisdagens artister och repade. Vi spelade in pianokompet - så nu kan hon repa till det också.
Efter det kastade jag mig på att avsluta kompskiss-skrivandet till ett företagsgig ikväll. Jag ska kompa Shirley Clamp på Marstrand i ett akustiskt kort-set. Christian e med på gitarr också. Det ska bli grymt kul!
Har redigerat 2 stråk idag. Det tar ju sån tiiiiiid. Kul dock med nytt sound. Vi spelade in med Pearl-mikarna igår också...så det låter grymt bra.
Förbereder även låtmaterialet inför nästa veckas Flunsåspark-kompbands-spelning...5 artister...eller 6 - så det är en del att kolla in...
Ska också kompa 5 låtar "unplugged" på ett företags-gig imorrn. Där stämmer tonarter och former mycket med hur jag spelat låtarna förut - så det behövs inte så mycket förberedelse - förutom att hitta noterna... :-)
Fick uppdrag att skicka noter & rep-tape till orkestern på Lisebergs allsång - inför att Christer Sjögren ska vara med där i premiärprogrammet 22 juni i TV4.
Har spelat in 2 låtar idag. Arrade klart på förmiddagen; och vid 13 kom musikerna. Ett stråk till en svensk artist, och ett till ett amerikanskt mega-band...ska bli kul å se vad det blir av detta... :-)
För 11:e året e jag med å kompar på deras avslutning - 8:e året på GöteborgsOperan.
Som vanligt är det ett konsertprogram på ca 45 min med eleverna - och sen stipendieutdelning.
Kortet här bredvid är taget av Axel Mellbin - svårt att tro att det är från en skolavslutning va? :-)
Jag var med på typ 5 elev-låtar och 3 allsånger i konserten. Höjdpunkter:
*Vi spelade en vamp av "Fix you" medan Studenterna kom in i lokalen.
*Introt på "Vågorna" är alltid gåshud när alla vrålar.
*Mitt i "Join the riot" kom Timo Räisänen himself in som en surprise. Grymt!
Han körde en låt själv...åsså hängde han in på vårt "klassiska" sommarmedley...Jä.
*Under ett beatboxmedley fick jag spela "Pjanoo"...uj vilken populär låt det verkar vara... :-) När sedan grabbarnas egna låt "Flag-punch" drog igång...ujujuj. Snacka om en lokal hit...haha. Fett ös.
*Sista låten; U2's "Beautiful day" är ju alltid en fruktansvärt bra låt.
Ja...typ så.
Update: Här är en film på slutet av "Vågorna"...och det sedvanliga projektet att tysta ned studenterna - innan vi kan fortsätta med "Den blomstertid nu kommer"... :-)
Update2: Här är även "Beatbox-medleyt" med "Flag-punch" i...hehe:
Nu har vi spelat igenom alla låtar inför Samskolans avslutning som börjar nu vid 10. Kul låtar att spela.
Uj vad Beatbox verkar ha breakat fullständigt bland elever - 2 nummer detta år. Det ställer helt nya krav på monitor-ljudet. Trummor hör man ju över hela scenen. Beatboxen hör man inte...hehe. Och har man en liten Genelec-låda som jag har här idag så sabbar man ju membranet omedelbums...hehe.
Jaja - nu verkar det funka jallafall...så det blir kul detta. Jä.
Ägnade Måndagsförmidagen till att repa på Samskolan inför avslutningen imorgon. Jag jobbar inte på skolan längre - men jag har spelat på 11 avslutningar i rad nu..! Det blir kul. Flygel och MicroX på operan imorrn. Tjo!
Det var 3800 pers i Dalhalla igår kväll - fullsatt - och det kändes på stämningen! 1:a akten av showen påminde mycket om turnén. Ny var Charlotte Perellis "Hero" - grymt kul å spela den! Oerhört skön publikrespons fick också Lasse Berghagen när han kom in och sjöng ett par låtar - och även drog några roliga historier...hehe. När 2:a akten kom igång så började det att SPÖregna...och fortsatte att göra så under resten av showen. Publiken var heroiska som satt kvar. Berghagen fick in grymma one-liners av typen "Tur att det inte regnar jallafall" :-D
Sammanfattningsvis har det varit fantastiskt kul att spela showen med goa gästartister - och Dalasymfonikerna! 1:a set blev grymt - 2:a präglades av total-regn. En kväll som man alltid kommer att minnas!
Vi har repat 11-21 idag...så man e lite slut i rutan nu. Men det blir en grym konsert!
Föreställningen inleds med en symfonisk version av "Djingis Khan" - och jag spelar Gong-Gong. Vi hittade ett jättebra Tam-ljud i MicroX:en...GRYM feeling...hahaha.
Här är ett par bilder från min plats och på det nya pampiga scen-utseendet. Jä.
Såg just att duo-gigget som Amy Diamond och jag spelade i Skara den 19 maj förevigades...och ligger nu på You Tube. Stort. Här är Burt Bacharach's "Alfie". Jä.
Åkte från Göteborg med 07:42-tåget...och vid 11:30 var vi igång med kör-rep på SAMI i Stockholm. Charlotte Perelli och Lasse Berghagen har varit här under dagen för att kolla former och repa med kören. Det blir grymt att ha Lasse med i vårt Unplugged-parti..!
Allt har flutit på superbra - så nu samlar vi ihop oss och styr kosan mot Rättvik å Dalhalla..! :-)
Måste tillägga att jag glömde min strömadapter till MicroX:en i Götet i morse. Ringde vår backline-ansvarige Pierre - som dök upp och stack ut en adapter genom van-vindrutan PRECIS när vi kom fram till SAMI. Hahaha. Grymt!
Arrade och spelade in ytterligare 2 stråklåtar idag. Min pappa (som spelar fiol på inspelningarna) har lånat 3 par mikar i ett par dagar - för att prova lite olika sound.
På en ballad vi spelade in idag så provade vi ett par Pearl ELM-C som lät GRYMT..!
Versionen på låten är kanon - och arret känns jättebra - KUL att det kan dyka upp såna glädjespridare såna här dagar när man annars mest stressar.
Har även bounceat ett par bakgrunder för pålägg på Ulrika Nätterdal-skivan, och skrivit klart det sista på körarren inför Dalhalla. Åsså redigerat 3 av de 4 stråk vi har spelat in de sista dagarna...så nu e jag lite matt... :-)
Nya tag imorrn - då bär det av inför Christer Sjögrens Nationaldags-jubiléums-show i Dalhalla!
En dag, för ett par somrar sen, när vi satt å hade familjepicknick på innergården utanför vårt dåvarande hyreshus, stannade det en svart bil utanför höghusingången. Ut hoppade hela familjen Hysén - som genast kom fram och förklarade att de skulle bli våra grannar.
De sista 2 åren som vi bodde i det huset hade vi Glenn & Helena som våra grannar. Väldigt trevliga.
Kul nu ikväll när "Berg flyttar in" på TV4. Dom hade tagit grymt schyssta vinkar på vår "Redbergs-skrapa" i Lunden... :-) Vi bodde på 7:e våningen, Hyséns på 9:an.
Pust. Nu har jag skickat alla noter som ska till Dalasymfoniettan.
Det sista jag skrev klart nu i eftermiddag/kväll var stråknoter till ett Vikingarna-medley. Dessutom har jag scannat ackord-skisser till vårt unplugged-medley, som kommer att utvecklas i Dalhalla.
Jaja - nu har jag bara kvar att se till att alla kompmusikerna har noter och reptape på allt dom behöver. Åsså körens noter då...hehe - det blir uppenbarligen någon mer dags arbete med detta... :-)
En låt har fallit lite mellan stolarna inför Christer Sjögrens konsert på Dalhalla (6 juni) - så jag skriver just nu ett sista kompletterande arr för stråk + flöjt/oboe.
Allt måste ju in i Sibelius nu när en orkester ska läsa noterna...åsså behövs det ju partitur...så allt tar lite längre tid än vanligt...
Sen är det bara alla körstämmor på de nya låtarna som ska skrivas..! :-)
Stod i live-bank-kö i 45 minuter idag. Jag fattar att bankerna vill att man sköter sina ärenden på internet istället - men 45 minuter? Det verkar inte vara meningen att man ska handskas med cash överhuvudtaget längre?
Det dimper in mixar från ett album där jag lagt stråk på typ 7 låtar. Det låter grymt! Det är lite annorlunda stil på detta album - så stråket får ett skönt sound. Hela alltet låter bra. Det ska bli grymt kul när plattan släpps (i höst).
På tal om skivsläpp så kom Johan Palms platta häromdagen. Där har jag lagt stråk på 2 låtar. På låten Satellites är stråket med skönt i mixen. Kul.
Inspelat 1 april - om nån vill titta bakåt i bloggen.
Idag har bratJohan varit här och lagt dobro på några av radioteaterlåtarna. Jag ska egentligen inte spela in några gitarrer i detta projekt - men dobro e ju dobro...haha. Fint blir det jallafall!
Har fått ett uppdrag att spela in musiken till en Radioteater. Alla låtar är originalmusik - och kompositören har skrivit ut noter med melodi och ackordanalys. Jättetydligt!
Häromdagen hade vi en telefon-genomgång av alla titlar (typ 25 st) - så att jag vet _ungefär_ vad det ska vara för stil på dom.
Nu sitter vi 2 dagar i Mikos trumstudio och lägger grunder med trummor, bas och piano i Logic7. Väldigt trevligt. När hela låten går i samma tempo så flyter det på...när det dyker upp rit och rubaton är det naturligtvis svårt att veta hur detta ska komma att låta när det ska läggas sång...men vi får chansa lite ;-)
Sedan har jag nu plockat hem filerna till min dator och öppnar dom i Logic8. Tyvärr var det några sessions som var "sönder"...och filer som var skadade...så jag får försöka spara om lite hos Miko imorrn.
Har just gått av scenen på "Malibu" i Skara. Jag kompade Amy Diamond som överrasknings-artist på en vårmiddag här. Han som bokat gigget var fascinerad av hennes tolkningar av Editi Piaf-låtar, så uppdraget var att spela några låtar på duo, med fokus på Piaf.
Det hela var superlyckat. Jag spelade på ett P250 - och Amy sjöng låtarna med total inlevelse och precision. Grymt flow! Jä.
Nu minglar jag vidare här på "Malibu"...Senast jag var här var på en semestertripp 1988; Grabbgänget från Ö-vik var ute på en spontan "van-semester"...och vi hamnade på Skara sommarland - och gick till Malibu på kvällen där Style spelade. Lokalen är sig faktiskt ganska lik. Hahahaha. Minns tydligt att en kompis som då var 17 år och 11 månader smet in. Stort.
På tal om notstalgi, så hälsade en av ljudteknikerna på mig i eftermiddags med stora ögon:
-"Mattias, va"? -Jaaaaaa..?
Det visade sig att jag var hans musiklärare på Samskolan när han gick i 7:an...usch vad tiden går... :-)
I fredagsmorse la bredbandet för hela vår radhusförening av..! Jag SMSade den ansvarige i lördags - och det visade sig att det är vår leverantör Gothnet som fått avbrott - och det kommer att ta tills måndagmorgonen att fixa..! Wow.
Tur att jag inte har några jättestora filer som ska skickas akut.
Blev just klar med en stråk-redigering. Det kommer att ta typ en timme att ladda upp dessa 80MB med min 3puck - till skillnad mot 7 sekunder i vanliga fall. Hahahaha. Hyfsad skillnad.
Vi åkte från Göteborg vid 13:30 på fredagen. På radion kom det trumpetsignaler om att en buss brann vid Landvetter - så hela väg 40 var avstängd. Vi körde då till E6 till Varberg istället - och in i skogen till Anderstorp därifrån. Hann precis upp på scenen å känna på ljudet innan det var tystnadsplikt. Hehe.
Hotellet (som låg i Gislaved) var obemannat när vi kom dit...och förblev så tills vi checkade ut på lördagen...hahaha - jag såg inte NÅGON personal där under de 14 timmar jag var incheckad. Jä.
Gigget var av typ "öltält" - och det var bra drag.
Min "nya" Uno-rigg funkade jättebra: Compact (pi+pad), XP60 (div sounds), MicroX (Vindarna-analalog-glädje) och SU10 ("I en annan delav världen" -sampling).
Jag tyckte ju att min rigg hade blivit lite "mindre" - men uj vad mycket saker det var att forsla tillbaks till hotellet på natten. Dessutom var det en bilnyckel som kommit på vift...så jag fann mig själv sittandes på en keyboardcase och vänta på en bilnyckel på en parkeringsplats kl 02:00 i Gislaved. Kul. Trösten var att den lokala korvkiosken faktiskt var öppen till 03..! :-)
Jaja - överlag var det ett grymt kul dygn jallafall..!
Ägnade förmiddagen åt att spela in 5 låtars pianokomp som reptape till en artist som jag ska kompa. Det var överlag ganska rubaterade låtar - så jag la in originalversionerna från YouTube i Logic och spelade efter den timingen. Det funkade smidigast så.
Nu ska jag åka till Småland å spela med Big Beat och Uno!
Starkast intryck på Eurovision-semifinalen ikväll gjorde de vandrande cellisterna..! På TVÅ nummer promenerades det med Cello. Fruktansvärt humoristiskt det ser ut..! :-D
Idag har jag redigerat två stråk. Ett blev helt klart...det andra e nästan klart. Har även kollat säsongsavslutnings-dubbel-avsnittet av LOST. Väldigt bra. Jä.
Kopierade över "I en annan del av världen"-samplingen till min lilla Yamaha-sampler SU10. Den blir smidig att ta med sig på morgondagens Uno-gig...eftersom jag inte behöver Tritonen till nåt annat.
Satte mig nu på kvällskvisten och plankade en ny Uno-låt...så nu känner jag mig förberedd... :-)
Har spelat piano på en grym låt idag, där jag delade upp leveransen i 3 bouncear: PianoBas, PianoMelodi och PianoKomp.
Sen har jag modifierat ett piano från häromdan litegrann, samt spelat in synt-stråk på en demo...Mot mina principer (jag gör egentligen "bara" livestråk) - men här passade det ganska bra faktiskt.
Nu ska jag åka iväg å referenslyssna på en provmix av liveinspelningen vi gjorde för P4 med Christer Sjögren. Ska bli spännande å se om energin hörs. Tjo!
Jä - vilken världsartist! Hon dominerade verkligen i Scandinavium. När hon flög över parkettpubliken och landade på en ö inte så långt från våra platser så KÄNDES verkligen energin. Jag räknade till 17 datorskärmar vid mixplats. Wow.
Den gigantiska skärmen som var backdrop på scenen var det maffigaste i bildväg jag nånsin sett. Ujuj. Världsklass. Jä.
Att börja fundera på hur mycket som spelades live eller var på track känns mest onödigt...men det är inte många sekunder av showen som inte är klickstyrt... :-)
Har spelat på en countrypoplåt till en svensk artist idag. Stora låtskrivare...så det är noga med hur man lägger ackorden och synkoperar och sådär...hehe. Ett piano, en orgel och en stickpad levererad..! :-)
Upptäckte att blandningen stage-flygel/truepiano var helt grym! Det ska jag komma ihåg...
Nu åker jag till Scandinavium å ska kolla Beyoncé! Jä.
Kompade 4 låtar på en Gudstjänst denna förmiddag...det var grym feeling faktiskt.
Sen åt vi middag på Farellis med familjen. Grym feeling det också... :-)
Fick ett orkester-arr inför Dalhalla levererat nu på eftermiddagen - och fick också reda på att en av blåsarna har arr på en annan låt. Det börjar bli färdigt..! :-)
Nu håller jag på med keyboardpålägg på en låt i källaren - och springer lite fram å tillbaka och kollar bronsmatchen i Hockey-VM...heja Sverige.
Inledde dagen med att organisera mig lite inför ett komp-uppdrag nu på morgonen. Skrev bl.a om en kompskiss på "His eye is on the sparrow" som skulle sänkas en förminskad kvart....kul.
UPDATE: Ja...som en kommenterare just skrev...hehe - "Jag säger en stor ters". Det var vad även jag sa i morse när jag skulle transponera från Gb-dur till D-dur. Då var det min fru (som är teorilärare) som sa: Det är ju en förminskad kvart...därav bloggningen... :-)
EBS hade invigning av nya lokaler...och vi var där å spelade Mats grymma instrumentalmusik.
Tillverkaren av det nya digitala trumsetet 2BOX var där - så Peder spelade hela giget på ett sånt orange set. Åsså min röda synt. Klart att jag var tvungen att ha en BLÅ stol... :-)
Tog ett tidigt tåg till Stockholm, och har nu vid 13:30 redan lagt 2 pianon här i en studio. Har Compacten med mig i handen...Nu vidare till ett företagsgig med Mats Johanson band. Jä.
Nu går jag in i den totala strö-gigs-tillvaron. Har inget "fast" live-gig inbokat på flera månader - så det blir till att se till att jobba med stråk och piano i studion istället.
Idag har jag redigerat ett piano och bounceat det med 2 olika pianoljud (NordStage och TheGrand2). Det finns verkligen inget facit till vilket pianosound som gäller. Svårt. Jaja.
Efter det redigerade jag ett stråk. E nästan klar med det. Det är det första stråket av 4 som jag har spelat in till ett album. Ska försöka hinna med alla nu i början av veckan. Har ytterligare ett par stråk att redigera till ett annat album - så jag får verkligen se till att vara effektiv nu..!