måndag, juni 12, 2006

Teknikglädje

Inledde morgonen med att repa Samskolans avslutning 9-12.

Nu på eftermiddagen sitter jag på Cabaret Lorensberg första träff inför hösten. Upplägget är att sjunga några låtar för varandra. En tjej ville SÅ gärna sjunga "Right here, right now"...så jag ringde hem till Anna och bad henne scanna kompskissen på den låten och maila. Sen loggade jag in på Hotellets bredband här och plockade in pdf-erna i min dator. Hela processen tog typ 3 min..! GRYMT. Nu har vi sjungit låten - och det var HELT rätt att vi scannade och mailade (Trots att bredbandsuppkopplingen här kostar 75:- för en timme) - för det blev ett jättebra musiknummer... Jag måste dock "få igång" uppkopplingen via telefonens bluetooth...då blir det ju gratis...om än inte lika snabbt...men pdf-erna är ju bara 80K. Jaja. Teknikglädje jallafall.

Inga kommentarer: