onsdag, augusti 30, 2006

"Pappaledig"...

Jag är "pappaledig" ons-fre under hösten. Konceptet är att min fru jobbar - och jag är hemma med Astor (1 år och 9 månader gammal) dagtid dessa dagar - och "sätter barnvakt" om gig uppstår...(jag spelar som vanligt på kvällarna).

På fredag ska jag t.ex till ett gymnasium och prata om hur det är att "vara musiker" - och nästa fredag ska jag spela på en begravning. Kanske inte klockren "pappaledighet" - men eftersom jag inte ens varit i kontakt med Försäkringskassan än så är det ju inte snack om att jag ska ta ut nån "pappaledighetsersättning". Det är därför jag sätter "pappaledig" inom situationstecken. Och det är därför jag försöker "ta gig" fast jag är "pappaledig".

Det känns som en ganska bra lösning. Orkar inte ens prata med Försäkringskassan i ämnet. Deras blankett-fixering skrämmer mig och min enskilda firma. Jag orkar helt enkelt inte fightas med sockervaddarna.

...men idag har jag faktiskt inte fått NÅGONTING gjort som musiker. Stort. (Jo, jag har iofs varit hos en kompis och fått en 2-oktavers motherkeyboard...men det räknar jag inte...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du ska ha deg från försäkringskassan.
Inga krångliga blanketter alls. Ser fint ut i plånboken sedan. Många bäckar små...

P