söndag, september 24, 2006

Fara och flänga

På lördagseftermiddagen skulle jag spela på en vigsel och på kvällen en bröllopsfest i Mollösund. Däremellan Cabareten.

Precis när jag satte mig i bilen för att åka till Mollösund så får jag ett samtal om att det är Hunnebostrand jag ska till. Eftersom tidschemat idag var tight redan från början gjorde denna nya information mig lite nervös...hur långt är det till Hunnebostrand?

Jag tog tid på vägen upp och kom fram till att det tog 1 timma och 15 minuter om man stod på.

Vigseln var trevlig. Vi spelade "Always on my mind" instrumentalt som ingång och "All you need is love" efter vigselakten. Utgången var en Jill Jonson-ballad som blev riktigt stämningsfull. Trevligt.

Även psalmen blev bra - trots att den såg lite konstig ut på pappret... :-)

Jag kom ifrån Hunnebostrand vid 17:15. Enligt mitt tidschema skulle det innebära att jag skulle vara i göteborg 18:30. Det är EXAKT den tiden jag ska vara på Cabareten. Som väl var flöt resan på bra och jag kom i tid.

Cabareten hade denna kväll en väldigt bra allsång-publik. Trevligt.

Efter Cabareten satte jag mig i bilen igen och körde tillbaka till Hunnebostrand. Där satt de andra grabbarna i bandet och väntade på att gästerna skulle bli klara för livemusik...så när jag anlände vid 23 så var det PRECIS lagom tid att smälla upp Electron och börja spela. Hehe.

Otroligt skön festspelning med 2 ackeguror, bas och Cajun...åsså Electron. Jä.

Electron hade jag stående på nåt slags träbord/bar. Alternativt... :-)











Vi spelade till 01:30...så jag kom hem nu vid 03:30. Skönt att alla bilresor flöt på så bra idag. Tjo.

Inga kommentarer: