fredag, september 22, 2006

Roddardag med slut i dur.

Flyttade saker hela dan...

Jag och Astor åkte och hämtade min CP300-kartong i studion - och lämnade den på skolan som köpt mitt P250...så kan dom ha kartongen som provisorisk case. Åsså blev jag av med lådan... :-)

På eftermiddagen åkte vi och riggade upp stativ på KeyBar - för att kolla så att alla skulle få plats på "scenen" senare på kvällen. Vi skulle ju bli typ 6 pers.

Sen kom Andréas från Yamaha och lämnade ett CP33 på Cabaret Lorensberg. Vi får låna det medan P80 rustas upp..! Glädje. Strömdelen var samma som P80, så det ordnade sig - men notstället passade inte.

Jag tog med mig XP60 från Cabareten (som blivit kvar där sen repet i måndags) och lämnade den i studion - där jag samtidigt hämtade Electron, som jag åkte tillbaka och riggade på KeyBar.

Jag tog även med mig P250-notstället till Cabareten för att prova om det funkade på CP33. Det gjorde det! Klockrent.







Hade även förberett mig med en ny utskrift av mina "fusklappar" som jag har uppklistrade på Cabaretens piano. Tejpade en uppsättning på CP33. Jä. Fit for fight.

(Om du klickar på bilden så ser du att jag använder "Piano 2" på CP33. Av någon anledning ligger Yamahas hederliga stagepianosound där istället för på första knappen.)

Efter Cabareten bar vi ned CP33 från Park Lane till KeyBar där nu riggen kompletterades. Klart för jam :-)

Vi blev 7 pers på scen. Förutom Miko, Micke, Per S och jag - som brukar spela - så var det Ida Sandlund (sång&piano), Ola Gustavsson (lapsteel) och Wojtek (sax). Det var väldigt kul att spela - för att varje person tillförde sitt på ett lagom sätt. Jag kunde sitta och spela ett orgelackord varannan takt...eller ett Wurre-fill då och då. Hehe.

Jaja - den ultimata KeyBar-kvällen får man nog säga. Fantastiskt fin musik från alla håll. Jä.

Inga kommentarer: