söndag, september 17, 2006

Intenssiv lördag

Gick upp vid 06:30 och skrev klart de sista kompskisserna till kvällens covergig.

Vi träffades vid 10:30 och repade. Vi satte 20 låtar på 3 timmar - så det var effektivt och bra.

Vid 14 var det dags att rigga på Träggårn. Jag hade ju lämnat mitt piano där dagen innan. Problemet var bara att det inte var _på_ Träggårn vi skulle spela - utan _i_ Trädgårdsföreningen. Efter lite jox kom jag in på Träggårn och kunde hämta CP300.

Riggen blev XP60 och CP300. Jag använde ingångarna i CP300 att köra in XP60:n i (med en phono-kabel). Perfekt. Sen lineade jag CP300 direkt från XLR-utgångarna. Första gigget nånsin UTAN telekablar..!!! :-)

Sen åkte jag direkt till Gunnebo slott - där jag spelade på en vigsel kl 17.

Flygeln stod längst ned i lokalen - och hon som sjöng skulle ju stå längst fram...utan mik. Annorlunda att sitta 10 meter från den som sjunger - men det gick bra.


Jag spelade även in- och utgång. De ville ha CD-spelarmusik...åsså fyllde jag i med live-flygel. Helt OK koncept faktiskt..! :-)

Sen var det direkt till gig i Trädgårdsföreningen dårå.

Vi spelade 2 set - och var klara redan vid 20:30. Otroligt skönt att komma hem efter denna intenssiva dag..!

Inga kommentarer: