torsdag, oktober 02, 2008

Det går ju inte

Tänkte vara mogen idag och åka buss till Centralen, istället för taxi. På väg till bussen blev jag lite förhindrad så jag kom till en buss senare än jag tänkt. När jag väntat i 5 minuter kom det en 17-buss - som körde förbi busshållplatsen. Han körde sådär lite _för_ fort. Han visade inte en tendens till att stanna när jag vinkade. Efter den kom en Taxi. Naturligtvis stannade jag den och tog den säkra vägen. Wow. Det tar nog ett tag innan jag provar bussen igen. Förmodligen kom det en 17-buss till direkt efter - men när marginalerna är små hade jag inte möjlighet att riskera att bli försenad.

Tack vare taxiresan hann jag in på nyöppnade Subway på Centralen. Kön gick långsamt - men nu sitter jag i vagn 4 på X2000 - med en Italian BMT. Gött.

Inga kommentarer: