tisdag, augusti 11, 2009

Flunsåsparken 11 augusti

Dagarna går i ett nu...så jag hade sparat en del av förberedelsearbetet för denna kväll till samma morgon...det får bli så ibland.

Kollade in "La voix" och en skön version av "Summertime"...åsså sammanställde jag alla PDF:er på det vi skulle spela å mailade en zip via Filecentral till "mitt" tryckeri. (En flunsankväll innehåller så många låtar - och det ska ju finnas ett ex till varje musiker...så det funkar inte att "printa" hemma...)

Åkte till Andreasson musik å köpte ett stadigt syntstativ. Jag skulle få hjälp av Bernard Matracki denna kväll (han kompar de klassiska styckena som ska framföras) och då krävs det ett stadigt staiv... :-) Ett P200 kombinerat med hans anslag är en naturkraft av sällan skådat slag.



Sen åkte jag förbi tryckeriet å hämtade noterna.












Vid 15 var jag sedan riggad å redo för att repa inför denna Familje-kväll. Artister var John Kluge och Carolina Sandgren. De sjunger en ganska "seriös" repertoar...så jag tog en "seriös" rigg... :-)

P200, TG77, 2080 och MicroX.



Strålande sol - och det var ett tusental i publiken. Jä.

Kvällens låtlista:

Flunsanlåten
Leende guldbruna ögon (allsång)
Jag vill vara din Margareta (allsång)
Maria (John Kluge)
Kom hit Fantomen (Hasse Andersson)
Summertime (Carolina Sandgren)
You raise me up (John Kluge)
The prayer (duett)
You're the sunshine of my life ("dragningsmusik")
What can I do to make you love me ("dragningsmusik")
La voix (Carolina Sandgren)
Jag tror på sommaren (allsång)
Time to say goodbye (duett)
My way (John Kluge)
Flunsanlåten

1 kommentar:

Anonym sa...

Mattias!
Tack för ett gott samarbete.Härlig publik denna kväll.
Vi blickar framåt.
John