söndag, augusti 09, 2009

Frank Ådahl på Nimbus

Idag har hela dagen spenderats på Nimbus på Öckerö. Vid 11 tog vi ett torr-rep där Frank (vid ett piano) gick igenom hur han ville ha låtarna. Jag har skrivit kompskisser till Franks låtar i 10 års tid...så vi hade tydliga charts att utgå ifrån.

Vid 13 riggade vi i konsertlokalen. Eftersom kyrkan äger ett P200 såg jag till att använda det på de låtar som vi spelade på duo.

Skönt att viga en hel dag till en repertoar så här för då blir det lugnt tempo och nogrannt inkollat. Jä.

Vid 19:30 var det konsert. Det kom nog typ 3-400 pers. Allt gick bra - utom vid ett tillfälle när jag råkade stirra i en av strålkastarna ett litet tag - och sedan fick "vita prickar" i synen när jag skulle försöka spela piano på en låt jag knappt spelat förut. Såg ICKE noterna. Jaja - synen kom tillbaka någorlunda snabbt - men det var en oskön upplevelse...

Skön dag dock! :-)

Inga kommentarer: