onsdag, augusti 19, 2009

Studioarbete i Örebro

Jag brukar vara här i DOT-studion och spela in diverse projekt. Ofta e det barnskivor, men denna gång gäller det en gospel-skiva.

Vi sitter först i detta rum och plankar en förlaga. Den kan finnas på CD, YouTube, Mp3 eller kassett(!).

Jag har oftast förberett grundackorden - åsså redigerar vi med intro, stuk och form. Jag antecknar febrilt... :-)











Sen tar producenten mitt papper - och kopierar det - så alla musikerna får samma skiss att läsa efter.


















Sen hittar vi rätt sound å tempo - och spelar in! Helt live. Till klick. Grymt smidigt och organiserat. Jä.

DOT har köpt in P80, Electro, TG77 och 1080 - så jag behöver aldrig ta med mig grejor hit - alla sounds finns på plats..! :-)

Brukar ändock ta med mig en extra synt som "flavor" - denna gång blev det MicroX-ens "Väs-ljud" som blev tema-ljudet... :-)

Inga kommentarer: