lördag, augusti 29, 2009

Stråkinspelning med raket-tema

Började arra ett par balladstråk för Melodifestival-inskick på fredagskvällen. Orkade inte helt klart...utan ställde klockan för fortsatt arbete på lördagsmorgonen.

Denna lördagsmorgon var ju även morgonen när Fuglesang skulle upp i rymden för 2:a gången - så jag gick upp vid 05:50 och kollade uppskjutningen.

Slog sedan igång nedräkning på min nya iPhone - så att jag kunde se exakt hur lång tid jag hade på mig att arra klart innan stråkmusikerna skulle komma.

Allt flöt på fint - och jag var klar med arren vid T-37min, och hann lugnt med att scanna och redigera noterna (scanning-sequence). Var helt klar med det vid T-7 min...and "OK to go". Gött.

Vid 09:30 kom musikerna - och vi spelade in fram till 11:50...helt enligt tids-schemat.

Vid 14:00 hours hade jag redigerat klart det första stråket (det som var mest bråttom) och leverarat via Filecentral till Malmö. Ett riktigt "raket-stråk" - hehe.

Producenten diggade stråkpålägget - och det är en stor artist som sjunger - så nu återstår det bara att se om låten kommer med i Melodifestivalen. Jä.

Inga kommentarer: