Jag heter Mattias Bylund, 41 år från Göteborg. Här bloggar jag om musikdelen av mitt liv...
onsdag, september 22, 2010
Begravnings-rep
Ordna och dona
tisdag, september 21, 2010
Sista inskickningsdag för Melodifestivalen
Åkte till NetOnNet och köpte nya bläckpatroner till skrivaren. Såg en Yamaha-högtalare (PDX-60) som man dockar iPhonen i för laddning och bra sound. Den skulle vara klockren på mötena på Bingolotto - så jag köpte den - så får vi se var jag ställer den... :-)Fick ett sista uppdrag inför melodifestival-deadlinen...spelade in ett blås-arr å levererade vid 22:59..! :-)
Vet faktiskt inte hur många inskick som jag medverkar på i år? Många har det blivit jallafall...men jag är med som låtskrivare på endast ett nytt inskick. Fick mixen på den låten igår - och det låter faktiskt grymt. Jä.
Show-dag
Vaknade på morgonen och insåg att jag skulle spela ett genomdrag med Robert Gustafssons show på Rondo ikväll - 12 timmar senare...och jag hade aldrig spelat 70% av låtarna.
Vid 10:30 åkte jag ner å satte mig på plats vid keyboardriggen och körde "dubbel-hörlurs-tricket". In-ear (iPhone-lurarna) med syntarna i - åsså DT931-lurar utanpå - där jag lyssnade på showen från datorn.
Gick igenom noterna, cuer, sounds, inräkningar, formändringar å allt sånt som kan ställa till problem - å var klar vid 13:35...lagom till när dagens övriga repetitioner startade... :-)
Under eftermiddagen repade vi diverse nummer ur showen - och satte faktiskt en ny "final-låt". Jag skrev en snabb kompskiss (i H-dur :-) - och det kommer att bli en grym avslutning på showen..!
Efter en snabb Incontro-middag var det dags för genomdrag kl 21. Det funkade finemang...kul att spela..!..jag råkade dra igång ett kyrkorgelintro lite för tidigt...men det får vara ett OK facit efter ett sånthär rep-inhopp... :-)
Vid 10:30 åkte jag ner å satte mig på plats vid keyboardriggen och körde "dubbel-hörlurs-tricket". In-ear (iPhone-lurarna) med syntarna i - åsså DT931-lurar utanpå - där jag lyssnade på showen från datorn.
Under eftermiddagen repade vi diverse nummer ur showen - och satte faktiskt en ny "final-låt". Jag skrev en snabb kompskiss (i H-dur :-) - och det kommer att bli en grym avslutning på showen..!
Efter en snabb Incontro-middag var det dags för genomdrag kl 21. Det funkade finemang...kul att spela..!..jag råkade dra igång ett kyrkorgelintro lite för tidigt...men det får vara ett OK facit efter ett sånthär rep-inhopp... :-)
söndag, september 19, 2010
Gött Bingoavsnitt..!
Vi började med att kolla igenom veckans 10cc-bingo-låtar; med 10cc sittande i studion...kändes väl lite sådär...men dom var artiga å tackade för "nice versions"...hahaha.
Efter detta hängde vi kvar i studion å lyssnade på 10cc's soundcheck. GRYM sångare - sköna låtar - å finfin stämsång. Jä. KUL att dom ville komma till Bingolotto!
Sändningen var ganska avslappnad för vår del - eftersom vi bara skötte "Reklam-Ut/in" å bingomusik. Thomas Ravelli var grymt skön huvudgäst...å Per Dahlbergs reportage om honom MÅSTE ses..! :-)
Efter programmet blev det en liten valvaka hemma hos en redaktionsmedlem. Trevligt!
lördag, september 18, 2010
Penny Pearl - ny video
Låtarna som Tobbe Lindell producerade för Penny Pearl i Studio Bohus i somras börjar bli redo för release - här är ett första smakprov:
Jag spelar key på typ 6 låtar på hennes kommande album. På PennyPearl.com ligger det ett par blider från inspelningarna:

Detta klipp la jag ju upp i somras...och eftersom det är just den här låten som släpps som video så lägger jag upp Juno60-klippet igen... :-)
Jag spelar key på typ 6 låtar på hennes kommande album. På PennyPearl.com ligger det ett par blider från inspelningarna:

Detta klipp la jag ju upp i somras...och eftersom det är just den här låten som släpps som video så lägger jag upp Juno60-klippet igen... :-)
fredag, september 17, 2010
En snabbis till Stockholm
Satte mig på tåget på fredagmorgonen å åkte till Stockholm en sväng. På tåget fick jag gjort lite redigering och spelade även in(!) ett ESX24-glockenspiel..!
Under dagen hann jag med ett möte på Warner, en sittning med "stråkarrsklubben" ;-) samt årets Stjärnjul-upptakts-middag.
Eftersom Stjärnjul är en julkonsert så fanns det naturligtvis glögg på Haga Forum. Jä
Skönt att höra barbershop-stämmorna hopa sig igen...här är tag-delen av en spontan sång i mat-kön... :-)
Fotnot: Nej, det är inte Anna B som sveper förbi i klippet - även om det är vääääldigt likt... :-)
Grymt trevlig dag! Jä.
Här är en film med klipp från senaste 6 årens Stjärnjul:
Under dagen hann jag med ett möte på Warner, en sittning med "stråkarrsklubben" ;-) samt årets Stjärnjul-upptakts-middag.
Skönt att höra barbershop-stämmorna hopa sig igen...här är tag-delen av en spontan sång i mat-kön... :-)
Fotnot: Nej, det är inte Anna B som sveper förbi i klippet - även om det är vääääldigt likt... :-)
Grymt trevlig dag! Jä.
Här är en film med klipp från senaste 6 årens Stjärnjul:
torsdag, september 16, 2010
Port Arthur
Ikväll var det dags för lite lös musik igen. Martin Gabriel höll i ledsagningen - och det var trevligt att spela. Jä.
Två snabba keyboardpålägg...
10:30 fick jag reda på en plötslig deadline för en orgel jag skulle spela in. 11:00 behövde det vara klart... :-) Kopplade upp Electro, plankade låten, spelade in, åkte volymer, bounceade och levererade kl 10:57 :-)
Sen blev jag blixtinkallad att spela in keys på en låt som en kompis "proddar upp" i lilla studion i Studio bohus. Jag kom dit 13:20 och åkte därifrån 14:40. Hann med piano/pad/orgel/melodipiano. Jä.
Sen blev jag blixtinkallad att spela in keys på en låt som en kompis "proddar upp" i lilla studion i Studio bohus. Jag kom dit 13:20 och åkte därifrån 14:40. Hann med piano/pad/orgel/melodipiano. Jä.
tisdag, september 14, 2010
Pressträff och tonartskoll för Bluesmothers
Åkte ut till Lundström event i Sisjön och träffade gänget som ska spela Bluesmothers i Eriksbergshallen i jul. Jag kommer att skriva noter och lite så. Trevligt - och bra att kicka igång verksamheten. Hade med mig mitt nya lilla Yamaha-piano. Det visade sig att det inte följde med nån ström-eliminator - så vi fick igång pianot med batterier istället..! :-)

Avslutade sittningen med att repa "Gimme some lovin'" som LaGaylia Fazier och Anna Sahlene skulle sjunga på Eventdagarna senare samma kväll.
Avslutade sittningen med att repa "Gimme some lovin'" som LaGaylia Fazier och Anna Sahlene skulle sjunga på Eventdagarna senare samma kväll.
måndag, september 13, 2010
Rep på Rondo igen
Efter att ha hunnit med en halvtimme av veckans Bingolotto-möte drog jag till Rondo och repade en sväng med Robert Gustafssons show. Jag har inte hunnit få nån helhetsbild av showen ännu - men det verkar bli grymt. Jä.
söndag, september 12, 2010
Rydé-energi i Bingolotto... :-)
Efter en spontan simskola med Astor stressade jag vidare till Bingolotto.
Kvällens program var en så kallad "spelkväll". Vi skulle kompa Anne-Lie Rydé och Lennie Norman. Jättekul att få ha med kör och saxofonist...!
Efter att ha torr-repat körerna så var vi redo för bildrep. Fick lite strul med en bruuuusande telefon-sampling - som användes i en av Anne-Lies låtar. Detta tog rätt mycket kraft under eftermiddagen - men det löste sig på bästa sätt..! :-) Franzino & SU10 "steppade upp" :-)
Bingomusiken hade temat "örhängen" - och det var grymt kul att få spela slicka versioner av bl.a "Misty", "Somewhere over the rainbow" och "In a sentimental mood". Jä.
Rydés output gjorde att vi fick väldigt mycket energi under hennes låtar...kul!
"Säkkinjärven Polkka" gjorde vi på sättningen: Sopransaxmelodi, gitarrmelodi, MicroXdragspel, bas trumma. Det lät äckligt finskt... :-D
Åkte förbi "Parken" efteråt å lyssnade lite på "Sunday night live"-bandet.
Kvällens program var en så kallad "spelkväll". Vi skulle kompa Anne-Lie Rydé och Lennie Norman. Jättekul att få ha med kör och saxofonist...!
Efter att ha torr-repat körerna så var vi redo för bildrep. Fick lite strul med en bruuuusande telefon-sampling - som användes i en av Anne-Lies låtar. Detta tog rätt mycket kraft under eftermiddagen - men det löste sig på bästa sätt..! :-) Franzino & SU10 "steppade upp" :-)
Bingomusiken hade temat "örhängen" - och det var grymt kul att få spela slicka versioner av bl.a "Misty", "Somewhere over the rainbow" och "In a sentimental mood". Jä.
Rydés output gjorde att vi fick väldigt mycket energi under hennes låtar...kul!
"Säkkinjärven Polkka" gjorde vi på sättningen: Sopransaxmelodi, gitarrmelodi, MicroXdragspel, bas trumma. Det lät äckligt finskt... :-D
Åkte förbi "Parken" efteråt å lyssnade lite på "Sunday night live"-bandet.
lördag, september 11, 2010
Noter klara...
Kom igång lite sent med notskrivningen inför veckans Bingolotto...Tyskland tog tid å kraft denna vecka... :-)
Nu är dock allt klart för morgondagen. Vi kommer att ha med 2 kör & Saxofon på Rydé-låtarna...så det var lite mer "toner" att skriva in i noterna denna vecka.
Eftersom grabbarna i bandet också är med och körar så gör jag "partitur-kompskisser" där "allt" står...inkl körstämmor - så blir det lättast att läsa...
Med Lennie Norman ska vi spela "Säkkijärven polkka" - "så fort vi kan". Hade lite sms-kontakt med saxofonisten om tonarter och lite sånt...tänkte att han skulle få 12 timmar på sig att öva... ;-)
Nu är dock allt klart för morgondagen. Vi kommer att ha med 2 kör & Saxofon på Rydé-låtarna...så det var lite mer "toner" att skriva in i noterna denna vecka.
Eftersom grabbarna i bandet också är med och körar så gör jag "partitur-kompskisser" där "allt" står...inkl körstämmor - så blir det lättast att läsa...
Med Lennie Norman ska vi spela "Säkkijärven polkka" - "så fort vi kan". Hade lite sms-kontakt med saxofonisten om tonarter och lite sånt...tänkte att han skulle få 12 timmar på sig att öva... ;-)
onsdag, september 08, 2010
Tysk glädje
Företaget vi spelar för - Berg Propulsion - hade verkligen byggt en FANTASTISK monter. Det var till och med så att vår utrustning "passade in" i designen... ;-)
Gigget var finemang. Vi spelade i 5 timmar efter mässans stängningstid - och "hela branschen" höll sig kvar hos Bergs...jä.
tisdag, september 07, 2010
Ordna å dona
Idag åker vi till Tyskland för att spela på en sjöfartsmässa. Det var en hel del logistik att styra upp innan allt var klart för avfärd...
Jag lämnade barn, transponerade 4 låtar, spelade in en rep-bakgrund till en kör, arrade en kinesisk låt, hämtade hyrbussen å packade den...åsså svart kavaj å pass - sen var upphämtning av musikanterna - åsså avfärd.
Vi tog en sista repetition på båten(!) innan vi riktigt kunde slappna av... :-)

Mats repade med iPhonen som preamp/effekt - wow - det lät verkligen bra..! :-)
Fartygsvärden kom och erbjöd oss att "repa vidare i nattklubben"...men då var det dags för middag... :-)
Jag lämnade barn, transponerade 4 låtar, spelade in en rep-bakgrund till en kör, arrade en kinesisk låt, hämtade hyrbussen å packade den...åsså svart kavaj å pass - sen var upphämtning av musikanterna - åsså avfärd.
Vi tog en sista repetition på båten(!) innan vi riktigt kunde slappna av... :-)
Mats repade med iPhonen som preamp/effekt - wow - det lät verkligen bra..! :-)
Fartygsvärden kom och erbjöd oss att "repa vidare i nattklubben"...men då var det dags för middag... :-)
Ny release
Joe Brooks album "Constellation me" släpps idag.Carl Falk & Carl Björsell har producerat några av låtarna.
Jag spelade in piano & stråk på "These broken hands of mine" redan 2007 - när min studio låg i Apparat Studios.
Stråket på låten "Hello Mr. Sun" spelade jag in i min nuvarande studio här i Tuve förra hösten.
Ett väldigt bra album! Rekommenderas:
http://itunes.apple.com/se/album/constellation-me/id388635313
måndag, september 06, 2010
Bingomöte
Repetitionen på Rondo blev kortare än beräknat - så jag hann till Eyworks denna måndag också...grymt!
Soft repetition
söndag, september 05, 2010
Cool bingodag
Idag kändes all musik väldigt naturlig att spela i bingot...å det var skönt med en avslappnad sändning.
Gäster var Lasse Brandeby (med Janne Josefsson som hemlig gäst), Nationalteatern & Sweetshots.
Jag tog ett kort på Sweetshots - och tydligen blev jag fotograferad medan jag gjorde det...hahaha.

Skön feeling med programavslutningen med alla på scenen och "Livet är en fest"...jä.
Gäster var Lasse Brandeby (med Janne Josefsson som hemlig gäst), Nationalteatern & Sweetshots.
Jag tog ett kort på Sweetshots - och tydligen blev jag fotograferad medan jag gjorde det...hahaha.

Skön feeling med programavslutningen med alla på scenen och "Livet är en fest"...jä.
lördag, september 04, 2010
En liten tjuv-filmning
Tog med mig barnen ner på stan och kollade Modevisningen som jag gjort ett par musikbakgrunder till. Jag har spelat in musik till NK's modevisning förr - men aldrig varit där och kollat hur slutresultatet blev.

Vi kom på plats precis när kören började improvisera över det jag spelat in. Finalen var Verdis "Dies irae"...och såhär lät det:
Vi kom på plats precis när kören började improvisera över det jag spelat in. Finalen var Verdis "Dies irae"...och såhär lät det:
fredag, september 03, 2010
10-års jubiléum
Skrev under dagen klart alla noter till söndagens Bingolotto. Lasse Brandeby, Nationalteatern & Sweetshots är gäster.
Gav mig sedan ner på stan och köpte en MicroX som en kompis uppmärksammat på Blocket. Jag ska köpa alla ex jag hittar... :-)
Levererade sedan musikbakgrunds-CD-skivor till NK där årets modevisning går av stapeln imorgon.
Gick in på TeleNor och köpte iPhone-laddare. Både för vägguttag och till bilen. Det var _länge_ sen jag gick "på stan"..! Wow.
Sen var det dags för en begravningsbyrås 10-års-jubiléum i ett av de stora gamla husen i backen upp mot Johanneberg. Grym kväll. Konstig känsla att toastmastern hette "Mattias Bylund" utan att det var jag... ;-)
Framåt småtimmarna så blev det lite spontan musik. En 82-årig violinist spelade jazz-standards...och kvällens husband spelade bluesig rock. Gött. Jag satt å försökte hänga med vid pianot.
För andra gången fick jag användning av iPhonens "RealBook-app". Gryyyyyymt..! :-)
Levererade sedan musikbakgrunds-CD-skivor till NK där årets modevisning går av stapeln imorgon.
Gick in på TeleNor och köpte iPhone-laddare. Både för vägguttag och till bilen. Det var _länge_ sen jag gick "på stan"..! Wow.
Sen var det dags för en begravningsbyrås 10-års-jubiléum i ett av de stora gamla husen i backen upp mot Johanneberg. Grym kväll. Konstig känsla att toastmastern hette "Mattias Bylund" utan att det var jag... ;-)
För andra gången fick jag användning av iPhonens "RealBook-app". Gryyyyyymt..! :-)
torsdag, september 02, 2010
Port Arthur
Ikväll var det dags för ett torsdagsjam på Lindholmen igen. BigBeat-Tony sjöng, BasBerra spelade bas...åsså jag å Miko då. Grymt å tolka Hendrix & U2 utan gitarr... ;-)
Mystisk filming
Jag och Miko blev inkallade till Bingolottostudion på torsdagseftermiddagen för att medverka i nån slags trailer...det ska bli spännande att se vad det blir. Rykten säger att även en åsna hälsade på i studion.
Vi fick sätta oss å spela lite medan en kamera åkte fram och tillbaka på en liten räls. Allt med inramningen "vitt blänkande motljus".
Som sagt...det ska bli kul å se vad det blir av detta..?! :-)
Som sagt...det ska bli kul å se vad det blir av detta..?! :-)
Redigeringsmorgon
Redigerade bas/trummor på ett melodifestivalinskick på morgonkvisten. Sen separatbounceade jag alla instrument å skickade till mix. Lurigt å veta vilka pluggar man ska "låta ligga"...typ noise-gatear å sånt...jaja.
Efter det fixade jag till ett par detaljer på Modevisningsbakgrunden som jag spelat in - å levererade en ny 9-minutersversion via Filecentral. Jä.
Efter det fixade jag till ett par detaljer på Modevisningsbakgrunden som jag spelat in - å levererade en ny 9-minutersversion via Filecentral. Jä.
onsdag, september 01, 2010
Ordna och dona...
Gjorde klart modevisningsmusiken på morgonkvisten och körde in till stan å levererade på CD-skiva...känns nästan lite OldSchool...hehe :-)
På vägen hem åkte jag förbi banken och tog ut pengar å betalade Tyros3:an som jag härmed är ägare till...jä..!
På eftermiddagen har jag nu _äntligen_ skrivit musikinnehålls-listan till söndagens Bingolottoavsnitt...så nu kan körschemat göras klart - och jag kan se till att det finns noter på alla låtar...
På vägen hem åkte jag förbi banken och tog ut pengar å betalade Tyros3:an som jag härmed är ägare till...jä..!
På eftermiddagen har jag nu _äntligen_ skrivit musikinnehålls-listan till söndagens Bingolottoavsnitt...så nu kan körschemat göras klart - och jag kan se till att det finns noter på alla låtar...
Final i Flunsåsparken!
Detta var första året som jag spelar på finalen i Flunsåsparken. Rickard Åström var kapellmästare, och Niklas Andersson & Shirley Clamp stod för artisteriet. Stefan Ljungkvist höll i allsångerna.
Jag var bokad som key2 - vilket är väldigt trevligt tycker jag. Det är så sällan jag får göra det nu för tiden. Plockade med mig:
TritonStudio för stråk & pad
MicroX för diverse pling och Shirley-hack-syntar
Electro för orgelglädje
Repertoaren var så diger att vi inte ens hann repa alla låtar. Gött.
Det var många som letat sig till Flunsan denna kväll. Här dansas det lite.
Eftersom det nu är så sent på sommaren (tidigt på hösten?) så skymde det under giggets gång...så när Niklas kom ut på scenen såg vi inte publiken längre. Ovanligt för att vara Flunsan..! :-)
Gigget flöt på fint och avslutades med ett ståtligt fyrverkeri...jä.

Måste nästan presentera låtlistan...för man spelar så OTROLIGT många låtar en sån här kväll:
Fick förresten för första gången anvädning för iPhonens "RealBook-app" live. Gött att det går att transponera ackord-skisserna också...jä..!
Jag var bokad som key2 - vilket är väldigt trevligt tycker jag. Det är så sällan jag får göra det nu för tiden. Plockade med mig:
MicroX för diverse pling och Shirley-hack-syntar
Electro för orgelglädje
Repertoaren var så diger att vi inte ens hann repa alla låtar. Gött.
Eftersom det nu är så sent på sommaren (tidigt på hösten?) så skymde det under giggets gång...så när Niklas kom ut på scenen såg vi inte publiken längre. Ovanligt för att vara Flunsan..! :-)
Gigget flöt på fint och avslutades med ett ståtligt fyrverkeri...jä.
Måste nästan presentera låtlistan...för man spelar så OTROLIGT många låtar en sån här kväll:
Fick förresten för första gången anvädning för iPhonens "RealBook-app" live. Gött att det går att transponera ackord-skisserna också...jä..!
tisdag, augusti 31, 2010
Modevisningsmusik
Håller på att göra ett par bakgrunder till en modevisning...där temat är klassiska körstycken... :-)
Kul att planka harmonierna och göra lite sköna beats på det...jä.
Nu på förmiddagen kom "kör-coachen" och besiktigade verksamheten. Det verkar bli grymt coolt..!
Kul att planka harmonierna och göra lite sköna beats på det...jä.
Nu på förmiddagen kom "kör-coachen" och besiktigade verksamheten. Det verkar bli grymt coolt..!
måndag, augusti 30, 2010
Spontant pålägg i Studio Bohus
Åkte upp en sväng i kvällningen och la piano & syntstråk på en hårdrocksballad.
Tritons EXP-strings e verkligen helt grymma - om man lägger dom i bakgrunden för att "bredda"..! Jä.
Tritons EXP-strings e verkligen helt grymma - om man lägger dom i bakgrunden för att "bredda"..! Jä.
Idag: Sedvanligt Bingo-möte på Eyeworks...
...på söndag är Lasse Brandeby huvudgäst; och Nationalteatern och Sweetshots kommer och sjunger. Jä.
Funky Bingolotto
Vi träffades vid 12:40 å spelade igenom dagens låtmaterial.. Kvällens huvudgäst Lotta Brommé har väldigt "bra" musiksmak...så repertoaren bestod av bl.a Stevie Wonder & Prince...å det är ju inte fel. Skönt med musik som man "kan"... :-)
Kvällens överaskningsgäst var Shirley Clamp som sjöng en låt som Brommé skrivit texten på. Shirley ville göra låten som ballad - och det blev en skön version... :-) Försökte hacka in "original"-synten i mellanspelen...vet inte om det passade...menmen... :-)
Alcazar sjöng "Funkytown" - och där var det bara att försöka hänga med deras energi... :-) Jag hade spelat in en synt i introt - åsså var det lite blippblopp å backbeat-bas på track under låtens gång. Fantastiskt fint jobbat av Cenneth i ljudrummet som "fick ihop" låten så den lät så massiv tillsammans med vårt live-spel... :-) Jä. Här är den:
Kvällens överaskningsgäst var Shirley Clamp som sjöng en låt som Brommé skrivit texten på. Shirley ville göra låten som ballad - och det blev en skön version... :-) Försökte hacka in "original"-synten i mellanspelen...vet inte om det passade...menmen... :-)
Alcazar sjöng "Funkytown" - och där var det bara att försöka hänga med deras energi... :-) Jag hade spelat in en synt i introt - åsså var det lite blippblopp å backbeat-bas på track under låtens gång. Fantastiskt fint jobbat av Cenneth i ljudrummet som "fick ihop" låten så den lät så massiv tillsammans med vårt live-spel... :-) Jä. Här är den:
lördag, augusti 28, 2010
Vocoder och UprightPiano
Har nu gjort klart alla noter till morgondagens Bingolotto. Fick en idé om att spela vocoder imorgon faktiskt. Det blir kul...hehe.
Spelade även in ett pianopålägg nu i kvällningen på en pampig "70-tals-ballad". Jä.
Spelade även in ett pianopålägg nu i kvällningen på en pampig "70-tals-ballad". Jä.
Vigselgig
Ägnade morgonen åt att skriva noter till morgondagens Bingolotto - samt att kolla in de 2 låtar som jag skulle kompa på en vigsel idag. En Cranberries-låt och en Alanis-låt...hehe...jä.
Åkte å repade i Askim hos sångerskan. Hon hade en DGX-630...klockrent..! :-)
Dessutom hade hon denna sköna muggkombination. Kungen och Prinsessan:

Hahaha
Här spelades det Steinway-flygel:
Åkte å repade i Askim hos sångerskan. Hon hade en DGX-630...klockrent..! :-)
Dessutom hade hon denna sköna muggkombination. Kungen och Prinsessan:
Hahaha
Här spelades det Steinway-flygel:
JC-band på Fars Hatt i Kungälv
fredag, augusti 27, 2010
Udda dag
Det var full fart i Tuve idag. Annas gymnasieklass var på besök...och jag sålde min S900-keyboard...åsså kom Christian hit med Tyros3 och ett digitaltrumset mitt i alltihop. Tjo flöjt.
torsdag, augusti 26, 2010
onsdag, augusti 25, 2010
En morgon på Yamaha
Åkte ner till Högsbo och köpte en PSR-S900. Kommer att göra en del musikbakgrunder de närmaste dagarna...å då är Yamahas kompstilar ovärderliga som "grund-mall".
Kunde inte låta bli att även köpa ett enkelt _lätt_ digitalpiano som är smidigt att ta med sig om man t.ex ska kolla tonarter med någon nånstans.
Har haft en ensam HS80-högtalare ett par år nu - så jag köpte till en kompletterande idag - så det står ett _par_ vid TV:n nu...
...lite julaftonfeeling... :-)
Kunde inte låta bli att även köpa ett enkelt _lätt_ digitalpiano som är smidigt att ta med sig om man t.ex ska kolla tonarter med någon nånstans.
Har haft en ensam HS80-högtalare ett par år nu - så jag köpte till en kompletterande idag - så det står ett _par_ vid TV:n nu...
...lite julaftonfeeling... :-)
tisdag, augusti 24, 2010
Flunsan igen
Kompade allsång med Hasse Andersson ikväll. Tyvärr var det lite regnigt - men uj vad Hasse höll ångan uppe på publiken..! :-) Han höll i en sedvanlig "Intro-tävling"...denna gång med showgruppen Chorus som stödsångare. Kul faktiskt... :-)
Det är så skööönt att S90 finns på plats i Flunsan - så jag slipper plocka med det varje vecka. Jä. Nästa vecka är det sommarfinal med Niklas Andersson & Shirley Clamp.
Såhär såg det ut från scenen ikväll:
Det är så skööönt att S90 finns på plats i Flunsan - så jag slipper plocka med det varje vecka. Jä. Nästa vecka är det sommarfinal med Niklas Andersson & Shirley Clamp.
Såhär såg det ut från scenen ikväll:
Hi-tech-rep..!
Började dagen med att lämna barn på skola å dagis...för att sedan hämta upp gitarrist på Centralen...och därefter åka till Bingostudion å hämta upp en synt...och till sist skynda ut till hönöfärjan.
Vid 10:20 var vi på plats...och då visar det sig att vi ska "expriment-repa". En "JamHub" är uppriggad - som vi kopplar in våra instrument i - och sen kan vi mixa en egen mix i hörlurar med alla instrument. Hahaha - lite lekstuga - men väldigt skönt sound faktiskt..! :-)
Vi kom igenom största delen av repertoaren - och det är skönt att känna att gigget kommer att bli kanon.. Jä.
Vid 10:20 var vi på plats...och då visar det sig att vi ska "expriment-repa". En "JamHub" är uppriggad - som vi kopplar in våra instrument i - och sen kan vi mixa en egen mix i hörlurar med alla instrument. Hahaha - lite lekstuga - men väldigt skönt sound faktiskt..! :-)
Vi kom igenom största delen av repertoaren - och det är skönt att känna att gigget kommer att bli kanon.. Jä.
måndag, augusti 23, 2010
Bingomöte
Idag var det redaktionsmöte inför veckans program med huvudgästen Lotta Brommé, och musikgästen Alcazar. Jä.
Efteråt åkte jag och lånade ut en liten mixer.
E lite trött nu...men nu måste jag gå igenom en MASSA låtar inför ett rep imorrn. Som väl är brukar det vara kul när man väl kommer igång...om jag nu gör det... ;-)
Efteråt åkte jag och lånade ut en liten mixer.
E lite trött nu...men nu måste jag gå igenom en MASSA låtar inför ett rep imorrn. Som väl är brukar det vara kul när man väl kommer igång...om jag nu gör det... ;-)
söndag, augusti 22, 2010
Fortsskaffningsmedelsdygn
Var ute på en ö i Stockholms skärgård och spelade igår. Hade med mig Compacten, syntstativ och notställ. Här kommer en liten bildkavalkad på hur denna resa kust till kust tedde sig...
Först Minitaxi från Tuve till Göteborgs central:
Sen X2000 till Stockholm:
Sen upphämtad med bil och körd till rep i Nacka:
Sen bil från Nacka till Färjeläget i Stavsnäs (Värmdö)
Sen båt från Stavsnäs till Sandhamn:
Efter gigget åkte vi Taxibåt i 21 knop tillbaka till fastlandet (Sandhamn-Stavsnäs)
Därifrån blev jag skjutsad i en överpackad bil in till Stockholm city...där jag sov över...
På söndagmorgonen tog jag en Taxi till Stockholms central:
X2000 tillbaka till Göteborg:
På Göteborgs Central väntade en taxi som körde till Bingolotto i Gamlestan.
Efter Bingolotto blev jag skjutsad av en granne - som är pressfotograf - tillbaka till Tuve.
Såååååååååååå var min lördag-söndag resemässigt... :-)
Såååååååååååå var min lördag-söndag resemässigt... :-)
Bingo med Olsen Brothers
Jag kom direkt från en Stockholmsresa till Bingot idag....och resten av bandet hade avslutningsgig med Diggilo igår...så det var ganska lågt tempo på Musikrepet på morgonen...men det tog sig - och när Olsen Brothers dök upp på eftermiddagen för att repa, var det bra drag på scenen.
Vi spelade deras versioner av 2 ABBA-låtar...och det inbjöd till att spela boogie...många detaljer från originalversionerna är bortplockade i deras versioner...så all energi fick gå till svänget istället... :-)
När det väl kändes som att allt var under kontroll visade det sig att Lotta Engberg fick ryggskott - så plötsligt stod programmet utan programledare.
Harald Treutiger ringdes in och var på plats 45 minuter innan programstart. Han hade ju ingen chans att ens hinna "gå igenom" programmet - utan alla instruktioner skedde via manuskort, studioman och instruktioner i öronsnäckan. Fantastiskt att det blev så bra..!
Programmet flöt på - och eftersom det var kvällstidningsvittring på programledarnyheten så var min granne som är pressfotograf på plats i studion. Fick skjuts hem med honom. Skönt efter denna intenssiva helg..! :-)

Martin Timell & Arne Hägerfors; stort att få spela "Det kommer mera" för dom... ;-)
Vi spelade deras versioner av 2 ABBA-låtar...och det inbjöd till att spela boogie...många detaljer från originalversionerna är bortplockade i deras versioner...så all energi fick gå till svänget istället... :-)
När det väl kändes som att allt var under kontroll visade det sig att Lotta Engberg fick ryggskott - så plötsligt stod programmet utan programledare.
Harald Treutiger ringdes in och var på plats 45 minuter innan programstart. Han hade ju ingen chans att ens hinna "gå igenom" programmet - utan alla instruktioner skedde via manuskort, studioman och instruktioner i öronsnäckan. Fantastiskt att det blev så bra..!
Programmet flöt på - och eftersom det var kvällstidningsvittring på programledarnyheten så var min granne som är pressfotograf på plats i studion. Fick skjuts hem med honom. Skönt efter denna intenssiva helg..! :-)
Martin Timell & Arne Hägerfors; stort att få spela "Det kommer mera" för dom... ;-)
lördag, augusti 21, 2010
Anders Ekborg i Sandhamn
Vi träffades på lördagen och repade igenom låtarna hemma hos Anders. Jag hade aldrig spelat med gitarristen förut - så det var gött att få en genomspelning för att "spela ihop sig" lite.
Efter en timmes båtresa nådde vi Sandhamn där vi fick vänta lite på att rigga - för att en tjej med rullskridskor skulle prova scenen. Hon var influgen från New York för att uppträda i 10 minuter på kvällen. Jä.
Soundchecket kändes bra. Vår ljudtekniker PG hade plockat med stereo-Genelec till mig så det var lyx-lyssning. Jä...
Efter en god middag var det gig på privatfesten som hade "Hollywood-tema" - så vi spelade mest "filmlåtar" med Anders. Spännande att kompa Thunderball med bara Gitarr&Piano...men det kändes bra..! :-)
Här är en bild från Soundcheck:

Fotograf: TC Jarnbrink
Soundchecket kändes bra. Vår ljudtekniker PG hade plockat med stereo-Genelec till mig så det var lyx-lyssning. Jä...
Efter en god middag var det gig på privatfesten som hade "Hollywood-tema" - så vi spelade mest "filmlåtar" med Anders. Spännande att kompa Thunderball med bara Gitarr&Piano...men det kändes bra..! :-)
Här är en bild från Soundcheck:
Fotograf: TC Jarnbrink
En kväll med JC-band i Kajskjul 207
Åkte ner för soundcheck vid 17:30. Skulle låna ut Triton till en kompis...åsså hade jag ju min ordinarie rigg...så det var lite roddigt att packa bilen...å få in allt på Kajskjulet... :-)
Ljudet kändes kanon. Då återstod bara att fixa fram ett dubbelstativ till utlåningen. Det visade sig att varken Andreasson, Musikbörsen eller Jam hade inne nåt att ha - men Andreasson fixade fram 2 st stadiga singelstativ som jag fick komma å hämta en kvart efter stängning. Bussigt. Jä.
Sen var det jäkt tillbaka till Kajskjulet där vi spelade när gästerna kom. Så här fint var det dukat då. Sällskapet var på G och önskade AC/DC redan som 2:a låt...så det var drag från start...hahaha. Tydligen har Kajskjul 207 ingen loge - så vi hängde i lokalen hela kvällen...å åt skaldjursbuffé. Småsegt... ;-)
Vid 22:30 när vi äntligen kom igång med de ordinarie cover-seten blev det glädje att spela...det var ju instant låtar från min uppväxt. Kul att spela orgel å polybrass på låtar av typ Ledin, Rickfors, Bryan Adams, Whitesnake osv. Jäääää.
Roddade ner å var faktiskt hemma strax för 01. Skönt. För imorgon blir det en dag med långa resor... :-) Tjo.
Ljudet kändes kanon. Då återstod bara att fixa fram ett dubbelstativ till utlåningen. Det visade sig att varken Andreasson, Musikbörsen eller Jam hade inne nåt att ha - men Andreasson fixade fram 2 st stadiga singelstativ som jag fick komma å hämta en kvart efter stängning. Bussigt. Jä.
Roddade ner å var faktiskt hemma strax för 01. Skönt. För imorgon blir det en dag med långa resor... :-) Tjo.
fredag, augusti 20, 2010
Fredagseffektivitet
ÄNTLIGEN kickade effektiviteten in igen...så alla helgens repertoarer föll på plats. Det är en ganska varierande helg som ligger framför - och det känns lugnast att vara så bra förberedd som det går.
Ikväll ska vi spela på en Företagsfest med JC-band - så det blir covers från Chesney Hawkes, Nik Kershaw, Rick Springfield, Bryan Adams, Bon Jovi, AC/DC och Rammstein. Hela musikregistret alltså...typ...hahaha :-)
Imorrn spelar jag med Anders Ekborg på en privatfest LÅNGT ute i Stockholms skärgård.
Och på söndag e det Bingolotto med Anders Timell och Olsen Brothers.
Skönt att veta att varje repertoar nu sitter i varsin pärm.
Under veckan har några kompisar hjälpt till med sina befintliga kompskisser via mail. Eftersom jag sitter med Sibelius 4 så kan inte jag öppna filer från nyare versioner. Blev lite knäckt över detta - så inatt köpte jag en Sibelius6-uppdatering som download på nätet. Funkade klockrent!
Ikväll ska vi spela på en Företagsfest med JC-band - så det blir covers från Chesney Hawkes, Nik Kershaw, Rick Springfield, Bryan Adams, Bon Jovi, AC/DC och Rammstein. Hela musikregistret alltså...typ...hahaha :-)
Imorrn spelar jag med Anders Ekborg på en privatfest LÅNGT ute i Stockholms skärgård.
Och på söndag e det Bingolotto med Anders Timell och Olsen Brothers.
Skönt att veta att varje repertoar nu sitter i varsin pärm.
Under veckan har några kompisar hjälpt till med sina befintliga kompskisser via mail. Eftersom jag sitter med Sibelius 4 så kan inte jag öppna filer från nyare versioner. Blev lite knäckt över detta - så inatt köpte jag en Sibelius6-uppdatering som download på nätet. Funkade klockrent!
torsdag, augusti 19, 2010
Torsdag
Ganska seg dag idag också...en del noter blev skrivna...och jag åkte även ner till Port Arthur och spelade med Husbandet där. Det kändes faktiskt som en "befrielse" mitt i all notskrivning att spela lite orepat. Grymt kul att spela ikväll faktiskt. Jä.
onsdag, augusti 18, 2010
En inte lika effektiv dag... :-)
Trodde med gårdagens facit att jag skulle fortsätta i samma tempo idag...men av nån anledning "gick" inte det...skrev jallfall komp-arr på de två Olsen Brothers-låtarna som vi ska spela i Bingolotto på söndag. Det fick bli dagsverket...för NU e det dags för Räkbåtsfest med Bingolottopersonalen...wow. Kul..! Jä.
tisdag, augusti 17, 2010
OJ vilken Effektiv dag!
Det märktes på ALLA tänkbara sätt att det är NU hösten drar igång. Wow vad mailen och telefonen har gått varm under dagen...hehe.
Jag började dagen med att skriva en "Att göra lista" över de saker som behövde fixas.
Inledde med att sammanställa och komplettera noter inför en spelning med en stor manlig artist på lördag. Hans gitarrist har full koll på repertoaren - och skriver ner allt i Sibelius - så det är GULD värt... :-) Bokade även tågbiljetter inför detta. Ett gig med taxibåt. Stoooort.
Letade upp å skickade iväg ett körarr inför denna jul's Stjärnjul.
Gick vidare med att sammanställa noter inför Flunsåsparkens finalkväll. Han som håller i bandet den kvällen hade redan alla noter till den ena artistens repertoar - och jag hade allt till den andra artisten - så det var smidigt! Renskrev en av låtarna i Sibelius.
Gjorde förberedande STIM-listor (kompositörer) gällande all musik som vi spelade i söndags i Bingolotto - samt även inför nästa program...så nu e det gjort..! :-)
Organiserar med en kvinnlig artist för att skriva ett arr inför ett stort projekt. Har fått en vision via mp3. Kommer att bli kanon!
Mitt i allt detta har jag visst artistansvar på Bingolotto just nu (kort-tids-vik..!!!), så där är det en del samtal och mail att hålla reda på...
Hade även folk här hemma som klippte vår häck - och forslade bort riset. Det gav dagen en annorlunda touch..! :-)
Mitt i alltihop började min 5,5-åriga son i "skolan" (0:an) idag...och 3-åringen började på ny dagis-avdelning...
När alla väl var hemma igen på eftermiddagen fixade jag fram noter - och drog till Flunsåsparken å kompade Allsång tillsammans med Yvette Palm. Bokade faktiskt en artist till Bingolotto via SMS under kvällen. Hahaha.
...så detta var en dag av EFFEKTIVITET...jäääääääääää
Jag började dagen med att skriva en "Att göra lista" över de saker som behövde fixas.
Inledde med att sammanställa och komplettera noter inför en spelning med en stor manlig artist på lördag. Hans gitarrist har full koll på repertoaren - och skriver ner allt i Sibelius - så det är GULD värt... :-) Bokade även tågbiljetter inför detta. Ett gig med taxibåt. Stoooort.
Letade upp å skickade iväg ett körarr inför denna jul's Stjärnjul.
Gick vidare med att sammanställa noter inför Flunsåsparkens finalkväll. Han som håller i bandet den kvällen hade redan alla noter till den ena artistens repertoar - och jag hade allt till den andra artisten - så det var smidigt! Renskrev en av låtarna i Sibelius.
Gjorde förberedande STIM-listor (kompositörer) gällande all musik som vi spelade i söndags i Bingolotto - samt även inför nästa program...så nu e det gjort..! :-)
Organiserar med en kvinnlig artist för att skriva ett arr inför ett stort projekt. Har fått en vision via mp3. Kommer att bli kanon!
Mitt i allt detta har jag visst artistansvar på Bingolotto just nu (kort-tids-vik..!!!), så där är det en del samtal och mail att hålla reda på...
Hade även folk här hemma som klippte vår häck - och forslade bort riset. Det gav dagen en annorlunda touch..! :-)
Mitt i alltihop började min 5,5-åriga son i "skolan" (0:an) idag...och 3-åringen började på ny dagis-avdelning...
När alla väl var hemma igen på eftermiddagen fixade jag fram noter - och drog till Flunsåsparken å kompade Allsång tillsammans med Yvette Palm. Bokade faktiskt en artist till Bingolotto via SMS under kvällen. Hahaha.
...så detta var en dag av EFFEKTIVITET...jäääääääääää
måndag, augusti 16, 2010
"Bandmöte"..!
Det verkar vara ett grymt projekt på gång...så vi samlade oss tillsammans med projektledaren hemma hos en av musikerna å "drog upp riktlinjer". Låter som en total klyscha - men det var nog exakt vad vi gjorde. Detta kan vara ett avstamp inför några GRYMT intressanta år..! :-)
Bingomöte
Åkte till Eyworks för att vara med å detaljplanera program 2 - denna söndag med Martin Timell som huvudgäst. Kommer som vanligt att bli ett grymt trevligt program..! :-) Don't miss it. Bingolotto, TV4+, 19:00 på söndag. Jä.
Rybak från gårdagen
Här är de två låtarna vi spelade med Alexander Rybak. Helt live. Tyvärr är YouTube-ripparna i fasfelsmono med nåt konstigt reverb...det lät inte så i sändningen...så jag vet inte riktigt vad som hänt...men jä.
söndag, augusti 15, 2010
En morgonsampling
Vi har Alexander Rybak som artist på Bingolotto idag. Det är inte så många sounds som behövs...men lite udda sounds... :-)
Jag kommer att spela på Motifen för Mellotron-flöjt och pizzicato. Åsså lite pad från TG77. Dessutom ligger det ett schysst arpeggio in i refrängerna på den ena låten; så jag bad Rybaks producent skicka dom korta arpeggio-snuttarna.
Dom kom som Wav:ar med mailen - och nu på morgonen samplade jag in dom på knapp 11 & 12 på den lilla SU-10:an ...det blir kul. :-)
Jag kommer att spela på Motifen för Mellotron-flöjt och pizzicato. Åsså lite pad från TG77. Dessutom ligger det ett schysst arpeggio in i refrängerna på den ena låten; så jag bad Rybaks producent skicka dom korta arpeggio-snuttarna.
Dom kom som Wav:ar med mailen - och nu på morgonen samplade jag in dom på knapp 11 & 12 på den lilla SU-10:an ...det blir kul. :-)
lördag, augusti 14, 2010
Notskrivning
Ägnade lördagen åt att skriva noter på en ingångsmarsch till en vigsel, och en utgångsmarsch till en annan vigsel.
Angående ingångsmarsch tycker jag det är så svårt att veta hur _lång_ den ska vara. Ofta är ju brudparet framme ganska fort...men det är ju fint om musiken fortsätter ett tag...hmmm...2 min? 3 min?
Angående ingångsmarsch tycker jag det är så svårt att veta hur _lång_ den ska vara. Ofta är ju brudparet framme ganska fort...men det är ju fint om musiken fortsätter ett tag...hmmm...2 min? 3 min?
Fantastiskt dokument
Wow - följ med till EMI-studion 1975...där Bengt Palmers producerar låten "Moviestar".
Min pappa sitter faktiskt med bland violinerna - men syns tyvärr inte i det korta stråk-klippet.
Min pappa sitter faktiskt med bland violinerna - men syns tyvärr inte i det korta stråk-klippet.
fredag, augusti 13, 2010
Redo för söndagens Bingolottopremiär..!
Under dagen har jag skissat noter till de ingångar/utgångar som behövs för höstens version av Bingolotto. Dessutom är nu denna söndags Bingo3-musik spikad och arrad :-)
Sen under eftermiddagen åkte jag en sväng till bingostudion och modifierade några Logic-sessions som jag använder i in/utgångar...Samtidigt som vårt monitormixerbord fick sig en up-shapening...så nu e allt klart...jäää.! :-)
(Kul sammanträffande att det var samma kille som i förrgår lagade min tangent på Triton, som idag såg till att Monitorbordet på Bingot funkar...hahaha)
Efteråt hämtade jag även upp nämnda TritonStudio som varit uthyrd till Bältesspännarparkens Kulturkalas-scen...hahaha...jäääää
Sen under eftermiddagen åkte jag en sväng till bingostudion och modifierade några Logic-sessions som jag använder i in/utgångar...Samtidigt som vårt monitormixerbord fick sig en up-shapening...så nu e allt klart...jäää.! :-)
(Kul sammanträffande att det var samma kille som i förrgår lagade min tangent på Triton, som idag såg till att Monitorbordet på Bingot funkar...hahaha)
Efteråt hämtade jag även upp nämnda TritonStudio som varit uthyrd till Bältesspännarparkens Kulturkalas-scen...hahaha...jäääää
torsdag, augusti 12, 2010
Bingo-genrep
tisdag, augusti 10, 2010
Flunsåspark och Götaplats
Åkte till Flunsåsparken vid 16:30 å riggade upp S90. Claes Malmbergs pianist skulle använda det ikväll...åsså jag då.
Vid 19 började det...och jag kompade Ronny som höll i snacket, allsångerna samt sjöng ett par solonummer.
Trummis och basist från Malmbergs orkester var vänliga å spelade med i allsångerna...klockrent..! Detta var en sån kväll när det bevisades att noter bara är av glädje. KUL att skapa musik utan att repa..! :-)
Efteråt åkte jag ner och lyssnade på Carola på Götaplatsen. Hängde kvar med sällskapet och fick faktiskt även lyssna till Per-Erik Hallin helt oväntat på Incontro..! :-)
Jääääää
Vid 19 började det...och jag kompade Ronny som höll i snacket, allsångerna samt sjöng ett par solonummer.
Trummis och basist från Malmbergs orkester var vänliga å spelade med i allsångerna...klockrent..! Detta var en sån kväll när det bevisades att noter bara är av glädje. KUL att skapa musik utan att repa..! :-)
Jääääää
Notskrivningsdag
Har under dagen skrivit noter till söndagens Bingolotto samt kvällens Flunsåsallsång...
måndag, augusti 09, 2010
Bingo-möte
På väg till Eyeworks åkte jag förbi TV-trim och lämnade in min TritonStudio som behöver en ny tangent inför en uthyrning...
Sen var det möte hela eftermiddagen - där riktlinjerna inför söndagens Bingolotto-premiär lades upp. Kollade även in den nya dekoren...Nice..!
Sen var det möte hela eftermiddagen - där riktlinjerna inför söndagens Bingolotto-premiär lades upp. Kollade även in den nya dekoren...Nice..!
lördag, augusti 07, 2010
Internationellt
Hängde med en kompis igår - och lyssnade på nya låtar/inspelningar. Känner att han kommer att breaka totalt; rent internationellt...snart. Kul. Jä. Ville bara säga det.
fredag, augusti 06, 2010
Reset:ad R3
Har köpt en begagnad Korg R3; och kände att jag ville "nollställa" den så att fabriksljuden kom tillbaka. Det var faktiskt bara att stänga av Memory protection (shift-8) och sen trycka shift-7: "Preload"...å vips så var det klart. Lysande.
torsdag, augusti 05, 2010
My Space
Hmmm...detta fenomen "My space" dök ju upp för några år sedan.
ALLA musiker, producenter och artister skaffade My space - och sen avbefolkades det sakta - och nu e det typ helt borta besöksmässigt.
Ingen kollar in MySpace-sidor spontant längre - men det funkar uppenbarligen att länka till för en del artister...så på nåt sätt finns det kvar...
Jaja...detta faktum gör att jag faktiskt såg till att "fräsha upp" min MySpace-sida idag...så välkommen på ett snabbt besök. Jag har valt att inte ha några Mp3:or - utan bara videos. Vet inte varför...men jä. Här är länken:
Bylunds MySpace
ALLA musiker, producenter och artister skaffade My space - och sen avbefolkades det sakta - och nu e det typ helt borta besöksmässigt.
Ingen kollar in MySpace-sidor spontant längre - men det funkar uppenbarligen att länka till för en del artister...så på nåt sätt finns det kvar...
Jaja...detta faktum gör att jag faktiskt såg till att "fräsha upp" min MySpace-sida idag...så välkommen på ett snabbt besök. Jag har valt att inte ha några Mp3:or - utan bara videos. Vet inte varför...men jä. Här är länken:
Bylunds MySpace
tisdag, augusti 03, 2010
Bingolotto dag 2
Hängde in på redaktionen även denna dag och tesade lite programinnehåll. Riktlinjerna känns ganska tydliga...nu e det bara å boka å genomföra... :-)
måndag, augusti 02, 2010
Bingolottoupptakt
Det var "samling efter semestern" på Eyeworks imorse...med både frukost...å frukostfika...hehe.
Nu e den första månaden av Bingolotto i princip klar vad det gäller gäster av olika slag...jä.
Nu e den första månaden av Bingolotto i princip klar vad det gäller gäster av olika slag...jä.
söndag, augusti 01, 2010
Video från Halmstad igår
...någon har lagt ut typ alla låtarna från gårdagens gig.
Kolla här...å klicka vidare...12 videor :-)
Får väl också "gilla mig" med ett citat ur recensionen i Hallandsposten... ;-)
"Kompbandet inleder med klonkig ståbas, uppsvidade som gangsters från någon trettiotalsfilm och får scenen att brisera i boogiewoogiesväng med flyhänta pianotoner."
Kolla här...å klicka vidare...12 videor :-)
Får väl också "gilla mig" med ett citat ur recensionen i Hallandsposten... ;-)
"Kompbandet inleder med klonkig ståbas, uppsvidade som gangsters från någon trettiotalsfilm och får scenen att brisera i boogiewoogiesväng med flyhänta pianotoner."
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
