fredag, maj 26, 2006

Eurovision-DVD...


Nu säljs Eurovision Song Contest Athens 2006.

Från Ginza:

"DVD'n är producerad med utgångspunkt i TV-showen och innehåller därtill en mängd bonusmaterial. Total speltid på denna dubbel-DVD ligger på över 8 timmar."


Frågeställning: Kommer t.ex Makedonien och Frankrike att få leva med sina liveframträdanden i resten av sina liv? De (m.fl) hamnade ju helt ur spår pitchmässigt i Eurovisionfinalen. Stackarna.

Frågan är om nån representant från deras länder satt ned foten och krävt att framträdandet från genrepet används istället? Eller nåt. Lägga om sången? Det finns knappast tid för det?

När man surat ur (pitchmässigt) som dessa artister gjorde i sina framträdanden så:

1. Artisterna får skämmas resten av sitt liv om de blir förevigade på den officiella DVD:n.
2. Det är jobbigt för köparen att lyssna på.
3. Låten kommer inte till sin rätt.
4. Eurovisionsfinalen framstår som halvproffsigt skött rent ljudmässigt. ("Skyll på monitor-mässigt")

Ska bli spännande att se. Om någon som läser detta vet hur det låter på DVD:n kan ni väl posta en "comment" här nedan? Det är för lite sånt i min blogg tycker jag... :-)

Oj vad synd jag tycker om dom som sjöng dessa bidrag. Wow. Jag vet själv om jag spelat in en livekonsert: och spelat ett litet fel nånstans. Oj vad man sitter och grämer sig för just det stället hela konserten när man lyssnar på inspelningen. Hur ska det då inte kännas att ha legat en halv ton för högt i en hel låt inför en halv miljard människor?

1 kommentar:

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»