fredag, maj 19, 2006

Key bar

Var ensam hemma med min son under torsdagen...men jag hade många låtar kvar att kolla in till kvällens "jam"...så det blev en hel del Teletubbies för Astor denna dag... :-)

Skulle rigga på Key bar vid 17:30. Hela Avenyen är uppgrävd...så jag fick köra en bra bit på trottoaren för att nå fram till Key bar. Jag hade med XP60 (med 60/70-kort) för rhodes...och racket för diverse ljud (TG77/1080). Känns nästan rebelliskt att inte ta med Electron...men jag fick feeling för XP-rhodeset när jag satt och plankade låtarna.

Kvällens Cabaret Lorensberg videofilmades...så Cabareten kändes fokuserad idag. Kul.

Väl tillbaka på Key bar så kollade vi Carolas kval på min dator. Digital-TV-mottagningen var OK vid fönstret...men obefintlig vid bordet. Känslig verksamhet...När Finlands bidrag framfördes drog vi upp volymen och skrattade gott (Dagens konstigaste: Tjejen med mask som fejkade keys på Finlands bidrag. Försökte rocka - men ACK vad Motifen såg snäll ut i sammanhanget... :-) Kan bli farliga på lördag... :-)

Tyvärr gick ju varken Sandra Oxenryd eller Kate Ryan vidare...så det var ju svacka. Jag tror iofs att "Je t'adore" blir en hit ändå. ("Never give up - never surrender"...)

Själva jammet blev kul...med bagigt saxspel och skönt gitarrlir. Båda är tydligen tennisspelare. Det hördes inte.

Låtarna var som sagt svåra - och det hela var totalt orepat - så jag är glad bara att ha kommit igenom låtarna en gång...många 4-taktersgroover som går runt...så efter en genomspelning så sitter nog låtarna kvar i fingrarna ett bra tag...tjo.

Låtlista:

1 Love Bizarre G
2 Diggin’ you ORG Dbm
3 Fight the power ORG
4 If you want me to stay Abm
5 I’m every woman ORG Cm
6 Leviticus ORG
7 Penitentiary philosophy ORG Db
8 She’s a bad mamayama Am (c)
9 Stay Em
11 The Bird G!
12 Sing a simple song ORG E
13 Uptown ORG Am
14 Never too much ORG Hm
15 Ain’t nobody Ebm
16 Do I do ORG H
17 Tell me something good Abm?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»