onsdag, maj 10, 2006

Mån/tis/ons

På måndagen var jag på Mezzoforte på Musikens Hus. Grymt bas- och keyboardspel. Skön kväll..!




På tisdagen levererade jag och Anna en fint utskriven not på "O Hisingen, O hisingen". 4-stämd sats. Kul.


Idag onsdag hade jag som mål att flytta 7 kanaler trummor, och en kanal bas på 5 låtar från en kompis studio till min.

*Jag började med att hämta upp en studionyckel på Brew House. Den fanns på en repetition på 1:a våningen.
*Sen gick jag till 2:a våningen och hämtade upp en mapp och några CD-skivor på ett skivbolag.
*På 3:e våningen fick jag kaffe och snackade lite musik med Random Music.
*En annan kompis sitter på 4:e våningen. Där fick jag spisa hans senaste låtar.


Trevlig start. men sen skulle jag ju åka till min kompis studio och hämta filer:

1. Hårddisken i den andra studion, där filerna ligger, krånglar - så det går inte att kopiera filerna. Jag var tvungen att öppna sessionsen och freeza tracksen - och lägga freeze-filerna direkt på en annan intern hårddisk.

2. Jag brände en CDr per låt...eftersom varje låt blev c:a 500MB. (Varför hade jag inte med mig hårddisk? Jo: jag tycker alltid att firewirediskarna strular när man kopplar ur dom fram och tillbaka...och min iPod har som sagt gått sönder)

3. Väl tillbaka i min studio kopierade över de 5 skivorna till min dator. Där upptäckte jag att det blivit 32bitars-filer i freezningen = mina program fixar inte det.

4. En kompis fick plocka in filerna från CD-skivorna i sitt ProTools och konvertera från 32 till 16bitar enligt mitt önskemål. (Han ville bränna filerna på en DVD - min Studiodator har inte DVD. Jag får väl hämta en firewire-disk då)

5. Jag hämtade min Maxtor-firewiredisk. Den ville inte mounta.

6. Jag hämtade min andra Maxtor-firewiredisk. Den mountade - och jag kunde kopiera filerna efter att ha raderat lite på disken. (Jag har en Seagate också...men den vill jag inte koppla ur datorn - åsså har jag 2 st One-discar...men dom var hemma)

7. Jag tankade in filerna i min dator igen. NU funkade det.

Kul dag.


Looooser-diskar.

Inga kommentarer: