tisdag, oktober 03, 2006

23 symfoniorkester & storbands-arr

Wow. 23 arrangemang har kommit som pdf till min mailbox inför lördagens BRIS-gala i Trollhättan. Som väl är är pianostämman oftast 3-5 sidor...så det är inte ALLT för mycket papper.

Oj vad jag ska sortera, håla, tejpa och pärma...

EN låt "funkade" inte...det blev bara stora "fyrkanter" i notsystemen när jag öppnade pdf:en.

Jag mailade kapellmästaren - och lite senare - PRECIS när jag kom fram till den låten och skulle skriva ut - så plingade det till i mailboxen...och det kom en ny pdf som funkade.

Jag är SÅ glad att jag verkar som musiker år 2006. FY vad smidigt det är med notutdelning när man jobbar med alerta människor..! :-)

1 kommentar:

Ronnie sa...

Hm...mycke papper - Kanske en Music Pad Pro inte vore så dumt...
http://www.freehandsystems.com/