måndag, mars 19, 2007

HV-dag

Redan vid 12 åkte jag ned till studion och hämtade grejer. Eftersom jag skulle åka och hämta trummor också - så minimerade jag min rigg av plats-skäl...för man klarar sig faktiskt på en Electro när man spelar med Himlaväsen. Electro, stativ, notställ och minimonitor blev det jag roddade in i bilen. När vi burit in mina grejer och trummorna i konsertlokalen åkte vi på före-gigget-lunch med några i bandet. Trevligt.

Eftermiddagen gick sedan i repetitionen och soundcheckets tecken. Här roddas trumscenen upp.







Det är många som är med i Himlaväsen. Här repeteras det.











Det blev en trevlig konsert. 12-åriga Edvin gästspelade trummor på "Hotfoot", och gitarristen "flög" med mitt keyboard så att strömkontakten åkte ur mitt i Sweet home Chicago-solot..! :-) Alla i Himlaväsen har ju kostym, slips, solglasögon och hatt på sig - jag hade filt-hatt - så jag var rejält törstig efteråt.

Skönt med så liten rigg när det var dags att åka hemåt.

Inga kommentarer: