torsdag, mars 01, 2007

Inspirationen flödar tyvärr inte

Nu har jag suttit i studion 09:30-14:30 och gjort smooth-jazz-pålägg. Det är svårt att vara kreativ när det är så många låtar som ska spelas in...wow. Man lägger en pad. Sen sitter man som ett frågetecken. Jag måste ta ett ordentligt break nu. Lunch kanske? E det inte så människor brukar göra - Jo...eller så "tar man en fika". Kul.

Jag har jallafall suttit med hörlurar på mig HELA morgonen - för jag har en oisolerad radio-studio bredvid mig. Nyss satte jag igång högtalarna för att få lite feeling av det jag gjort under dagen...det tog 40 sekunder så kom dom å sa åt mig. Wow. Proffsigt upplägg - jag har en studio som jag inte får pipa i. Häromdagen klagade dom på ett "bankande ljud". Det är CP300:s klaviatur som låter så ackustiskt. Genom väggen. Wow. Jaja. Jag skäms inte för att låta lite då och då jallafall. Såhär kan det ju inte fortsätta i längden. Wow. Dom flyttade in nu efter jul och spelar in talprogram för P3. Oisolerat. Wow.

(PS. Om ni i studion bredvid läser detta: Jag e naturligtvis inte sur på Er...det är bara själva situationen som jag är less på. För det är en hel vår kvar - som jag måste vara tyst i min studio. Wow.)

Inga kommentarer: