lördag, mars 10, 2007

Utfallet

Jaja. Föga oväntat. Klart rätt, rent internationellt, att The Ark vann. Men återigen: hade de sjungit Sebastians låt så hade de _krossat_ även i Eurovision song contest. Jaja. De kanske de gör ändå. Så OK då... ;-)

Jag var ett tag helt övertygad om att SVT hjälpte Sarah Dawn Finer förkylningsmässigt genom att låta henne mima låten playback - utom de sista fraserna. Efter att ha gått tillbaka och kollat på framträdandet inser jag att det nog är det digitala "Stjärnfiltret" som gör att bilden fördröjs lite...så inte läpparna synkar riktigt med ljudet...så jag ger upp denna konspirationsteori... :-)

Jag såg Melodifestivalen mellan numren i Cabaret Lorensberg som vanligt. Jag satt i soffan och fick inte säga något om utfallet till de andra - för vi ska ha en sittning inatt och se hela sändningen i efterhand. (Hoppas min DVD hemma spelat in ordentligt...:-)

På tal om kvällens cabaret: För första gången fick en av killarna upp 2 tjejjer samtidigt att dansa med i "Jerry-Williams-dansen". Stort.

Inga kommentarer: