måndag, november 20, 2006

Ah. Timing.

Nu e jag framme i Årsta Folkets hus...exakt i rätt tid.

Skum känsla. Körerna jag ska kompa i denna julkonsert vi repeterar inför "härstammar" från Rönninge - där jag växte upp. Jag träffade just en av körledarna för första gången på 25 år..!!! :-) Wow.

Jag har fått ett eget fruktkorgshörn - och 2 stolar uppmarkerade med mitt namn. Stort. :-D






Jaja. Sitter ute i en foajé nu och transponerar "Adams Julsång" från C till Eb. Det kanske man ska fixa att spela ändå...men man kan aldrig vara tillräckligt tydlig...







Fick under repetitionen reda på att vi skulle spela Temtations version av "Rudolph"...som jag skrev en kompskiss på till en show för nåt år sen. Jag sms:ade Brunzell och kollade om han hade min skiss för omedelbar mailning...det hade han! En minut senare satt jag och repade låten med datorn på pianot... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att den här "posten" kom två gånger. Jag fattade inte riktigt det där med stolen först, men det gick upp ett ljus andra gången, liksom :-) Ett juleljus...