måndag, november 06, 2006

Bredband

Blev uppringd av Bredbandsbolaget för ett par månader sedan. De har gått ihop med TeleNor - och eftersom både jag och Anna har haft Europolitan/Vodafone/Telenor som mob-abb sedan 1996 så kändes det rätt att byta Bredbands-abb. Fram tills nu har jag haft Telia 8 megabit för 379:- i månaden. TeleNor skulle innebära 24 megabit för 349:-. De skulle sköta ALLT som hade med övergången att göra - inklusive att säga upp Telia-abbet.

Övergången har hittills bara strulat litegrann - jag har t.ex upptäckt att de tänkte lägga på ett "säkerhetspaket" för 39:- i månaden utan att fråga. Som Mac-användare är det FULLKOMLIGT ointresant - och detta lät jag meddela till kundtjänst idag. De har även tidigare påstått att jag inte kunde säga upp mitt Telia-abb - vilket också var fel. Även detta åtgärdat...

Om en vecka sker övergången till 24 megabit...det ska bli spännande att se om det blir nån skillnad... :-)

Inga kommentarer: