torsdag, juli 26, 2007

Emme på Gullbranna

Satte mig på morgonen (så tidigt jag orkade efter Uno-gigget) och började planka de 13 låtar jag skulle spela med Pernilla på kvällen. Jag fick ju reptapen först i förrgår...så det var enda chansen att börja först samma morgon som gigget.

Det flöt på fint - och vid 15-tiden kom vi iväg (hela familjen) och åkte till Gullbranna. Vid 17:30 repade jag å Pernilla intron...och ibland första versen...och allt verkade vara under kontroll.

Jag hade iPoden i fickan under gigget och lyssnade inför varje låt på introt...som en metronom typ. Väldigt smidigt.

Det blev en jättebra kväll. Under kollekten spelade jag "Over the rainbow" i ett improviserat arr. Kändes faktiskt kul att spela lite "solopiano" - ovanligt.

Låtarna var skrivna av Pernilla med texter av Atle Burman - som även medverkade och läste texter mellan låtarna. Skön kväll!

Inga kommentarer: