tisdag, juli 17, 2007

Filkonvertering... :-)

Åkte och hämtade filerna till plattan som vi spelade in igår. Både trumstudion och min studio kör Logic7 med G5 - så det är bara att kopiera mappen å ta med sig. Använde den "portabla" 120GB Lacie-disken (USB2).

Först la vi några percussionloopar i trumstudions Stylus RMX. Denna plugg har jag inte i min dator - så jag freezade dom spåren och renamade freeze-filerna. När jag nu kom tillbaka till min studio la jag in dom i Toast och konverterade dom från 32 bitar till 24...och sen la jag in dom i Logic-sessionet - och konverterade dom från 44100 till 48000...hehe. Jaja. Det var bara 7 filer så det var rätt smidigt. Jag slapp bouncea dom i trumstudion jallafall... :-)

Nu sitter jag och slaskmixar alla låtar till sångaren. Kul faktiskt!

Inga kommentarer: