torsdag, juli 26, 2007

Uno i Skärhamn

Åkte iväg mot Skärhamn vid 14:30. Jag hade Triton/Electro/XP60 hemma - så jag slapp åka förbi studion. Kabelmässigt hade jag inte lika mycket hemma...så jag tog med mig en massa ministereotele-2rca-kablar... :-) Väl på plats så riggade jag med output från syntarnas phones-uttag...åsså använde jag min lilla Roland-monitor som mixer. Hehe. Tog mixoutput från högtalarens phonesuttag - så att inte den "riktiga" master-utgången skulle "släcka" högtalaren - vilket den dumt nog annars gör.

Jaja. Ganska smidig rigg - trots 3 syntar.

Efter soundcheck gjorde jag en soundgenomgång. Kul. Jag hade "I en annan del av världen"-introt som en loopad samling på Tritons hårddisk sparad från en tidigare spelning. Smidigt...

När det väl var gig - och Uno presenterades - så drog jag igång den samplingen...och bandet hängde in allteftersom. Tanken var att Uno skulle komma upp på scenen ganska snabbt. Efter typ 8 vändor började man undra var han var...och efter ett par minuter började gitarristen spela solo...i ytterligare ett par minuter...sen gick vi ner och softade på ackordvändan ett tag till...innan vi byggde upp till gitarrsolo igen...efter typ 8 minuter gjorde vi ett slut och började spela på en cover istället. DÅ kom Uno. Hehe. Raskt bytte vi över till "I en annan del av världen"-introt igen. Hahahaha. Han hade inte hört att vi satt igång... :-) Trött start - men det blev en jättebra konsert. Kul.

Roddade ned väldigt raskt...fick hjälp av en kompis som även hängde på och roddade in grejerna i studion i Göteborg. Skönt.

Inga kommentarer: