söndag, december 31, 2006

2006 - en sammanfattning

Inledde året (på nyårsafton!) med att "ta över" kapellmästarskapet i Kharmen på Göteborgs Stadsteater. Spelade totalt 26 föreställningar.

Var under året med i Bingolottos husband i TV4 ungefär en gång i månaden. Vi skrev egen "Bingomusik" - vilket var en väldigt rolig aktivitet..! Ungefär samma band spelade även ganska många "jam-kvällar", torsdagar på KeyBar & Locatelli.

Spelade "Melodifestivaland" på Valand under melodifestival-veckorna, bl.a med Richard Herrey & Christer Björkman som gästartister.

I april var jag kapellmästare för Aurumgalan i Växjö med Maria Möller, Peter Jihde och FAME.

Under sommaren spelade jag mycket med Big Beat. Vi spelade Gothia cup och Partille cup's ledarträffar i Scandinavium, samt andra gig med gästartister som Papa Dee, Uno Svenningsson, Stefan Andersson och Magnus Bäcklund.

Höstpremiären av Cabaret Lorensberg fick som vanligt 4 getingar i GT. I år var jag med och gjorde bakgunder till "GES", Intronumret, "Folkparken" samt "Födelsedagarna". Åsså 100 live-gig där förstås... :-)

I oktober spelade jag en BRIS-gala i Trollhättan med bl.a Sanna Nielsen, Jessica Andersson, Agnes Carlsson, Daniel Lindström, Magnus Johansson, Peter Getz och Wojtek Goral. Intenssiv dag..!

I nov/dec vickade jag 6 gig som kapellmästare på Kajskjul8's show "Härifrån till Broadway" med Anders Ekborg, Tina Leijonberg, Andreas Lundstedt och Andrea Bonde.

14-16 dec var jag kapellis för Stjärnjul med Rönninge show chorus & EntertainMen på Filadelfiakyrkan i Stockholm. Gästartister Babben Larsson, Consuelo Del Pilar och Fredrik Kempe. 4 konserter med totalt 7000 besökare.

I studio spelade jag under året in åt bl.a Patrik Rasmussen, Emil Sigfridsson, Maja Gullstrand, Westlife ("singelbaksida" på Amazing), OA Gunnarsson, Magnus Bäcklund, Edurne (Spanien), Östen med Resten, Jörgen Olausson, David Urwitz, Anders Johansson, Ola Svensson, Swänzons, Stephanie Mcintosh (4:e plats på albumlistan i Australien), Jim Jidhed, Vanessa Hudgens (24:a på Billboards albumlista).

Mina stråk-arr kombinerat med inspelning av stråk med min pappa Martin och hans fru Irene blev populärt. Väldigt effektivt och bra inspelningskoncept. Vi spelade in ungefär 25 låtar på 10 olika album under året.

Det portugisiska bandet D´ZRT spelade in låten "Wherever the wind may take us" ("Declaro Independéncia") - och sålde trippel platina i Portugal. Skriven av Tobbe Lindell, Anders Johansson, Elin Hedberg och mig dårå.

Inga kommentarer: