torsdag, december 14, 2006

Ikväll e det "premiär"

Jodå. Långa repetitioner både tisdag och onsdag.

Här är komp-riggen under uppbyggnad...Vi e tvungna att ha synt-trummor...vilket hämmar feelingen lite...men det ska nog bli bra.





På onsdagseftermiddagen skulle jag arra lite blås...så jag letade mig ner i källaren på Filadelfiakyrkan - och där hittade jag en GT-2:a att sitta och arra vid. Stort.






Kul händelse under dagens repetition: Under första versen av "Still haven't found" (där det bara är gitarr och sång) så tystnade plötsligt gitarren. Jag tittade på gitarristen - som inte verkade fatta nånting. Han började felsökningen och ryckte i några kablar. Hans förstärkare står "backstage" (för att inte läcka ljud...) - så till sist fick han gå dit. Då var förstärkaren avstängd(!). Det visade att det var nån som höll på att byta om där bak som tyckte att "det lät så starkt" - så vederbörande helt resolut stängde av förstärkaren. FRUKTANSVÄRT roligt tycker jag... :-)

Kvällen avslutades med ett genrep inför publik. Det gick kanon - så det känns lugnt inför premiären. Nästan lite för lugnt.

Jag ska skriva in stråk i "O helga natt" nu i eftermiddag...och kanske öva på nåt intro...men i övrigt känns det klart.

Jaja. Nu ska jag gå från hotellet och hitta nånstans
att raka huvudet..! :-)

Inga kommentarer: