lördag, december 23, 2006

Möbel-"butiker"

När vi var nyinflyttade i vår nuvarande lägenhet 2001 så sov vi ett halvår på madrasser...innan vi prioriterade tid att leta efter en säng. Vi hittade en trä-säng på Bratells möbler som ligger här i närheten. Jag blev så glad där i "butiken" över att ett halvårs madrass-liggande var över. Men ack. Då skulle man se det som att man _beställde_ sängen - åsså skulle nån i Småland snickra sängen - åsså skulle den finnas att hämta på ett lager på Ringön om ett par månader. What? I vilken annan bransch kan man jobba så? När sedan sängen blev ytterligare försenad tvingade jag dem att leverera sängen hit hem. Efter detta lovade jag mig själv att aldrig handla där mer.

Idag var jag på Mio och skulle köpa ett soffbord som en julöveraskning. Vi har hittat ett bord där som vi båda gillar. SVACKA när jag insåg att även Mio jobbar på samma sätt. Beställ bordet - så levereras det om ett par veckor. Wow. Lägg ner. Soff-bordet står ju där i "butiken" - låt mig köpa det då???

Inte konstigt att det är IKEA som sprängt 10 miljarders-gränsen i omsättning i år. De andra kan ju lägga ner - om man inte kan få handla i deras "butiker"?!

Inga kommentarer: