torsdag, december 28, 2006

TV-jakt

Åkte ut till Media Markt för att (för typ 5:e gången) jaga en 40 tums TV. Tidigare har det varit slut på den modellen jag ville ha. Åsså har det varit för mycket folk. Åssåvidare.

När jag svängde av leden upp mot Högsbo industriområde såg det ut såhär:



Kö hela vägen fram till parkeringen - som givetvis var överfylld. Där hade jag dock tur och smet in på en plats nära Media Markts ingång.

Dom hade fortfarande inte fått in den modellen jag ville ha (men de skyltar med den). Samma sak gällde iPod. Det skyltas - men det finns inga ex hemma. Svacka...eftersom det dessutom tar sån tid att få tag i en "försäljare" (tonåring i röd tröja) som kan svara på frågor. Jaja.

Jag åkte till SIBA istället. De hade en SONY KDL-40V2000 inne...för 24000:-. "Försäljarna" i butiken var även där tonåringar med NOLL koll. Jag suckade och gick därifrån. Ringde SIBA istället, för att kolla om det var deras "bästa pris"? Då fick jag svaret att den kostade 21890:- på nätet. Wow. Plötsligt kände jag att näthandel borde vara nåt för mig.

Jag åkte hem och kollade www.netonnet.se. Där kostade samma TV 21990:-. Hm.

Slutligen kollade jag (där jag borde börjat dagen) på www.pricerunner.se. Där stod det klart och tydligt att TV:n finns för 19995:- på www.inWarehouse.se. Nu ska jag beställa den (och iPoden) därifrån...så ska vi se hur detta slutar..? :-)

4 kommentarer:

Erik F sa...

Tänk bara på att V-serien inte ger dig full HD (1920x1080) vilket kan kännas löjligt idag men i högsta grad irriterande om 3 år. Satsa hellre på X-serien som iofs är betydligt dyrare men som klarar full upplösning.

I vilket fall kan det vara lönsamt att vänta till efter CES 8-11 jan 2007 (stor mässa i Las Vegas) innan man bestämmer sig. Det händer mycket just nu inom LCD. Och det blir billigare...

Bylund sa...

Wow. Tackar för detta. Är dock väldigt mån om att inköpet blir med kvitto på 2006...

Svårt med alla dessa modeller. Tänkte först köpa den som hette U2000 - men då skrattade han åt mig i affären.

Hoppas jag kan känna glädje över V2000 i åtminståne 3 år dårå..? :-)

Bylund sa...

Jag är dock JÄTTETACKSAM över kommentarer angående denna SONY-TV...alltid bra att veta om man gjort ett dåligt inköp..? :-)

Anonym sa...

V-serien är kanon. Du kommer att bli mycket nöjd med köpet. Så oroa dig inte. Bravia V är en av de absolut bästa skärmarna idag.

/Erik