söndag, december 10, 2006

Locatelli igen.

Konstig dag. Jag började lördagen med att försöka lösa lite barnvaktsproblem - eftersom Anna skulle sjunga en julkonsert. Jag var ganska slut i huvudet - så när jag ringde mitt Cabaret-vik om att hoppa in å ta foajé-pianot på kvällen så hörde jag mig själv plötsligt be honom ta HELA gigget! När jag nån minut senare fick klart för mig att Vinyl hade möjlighet att spela gigget med Richard Herrey på Palace...så bad jag honom ta det också. Plötsligt hade jag gig-fri lördagskväll..! Det var LÄNGE sen. Hehe.

Dagen innehöll istället Julfest-avslutning för Astors rytmik-grupp, ett besök på Lutherska Missionskyrkans Kör's Julkonsert, samt ett försök att lyssna på Annas körkonsert i S:t Pauli-kyrkan....men Astor förstod inte konceptet "Du måste vara tyst"...så vi åkte hem... :-)

Åkte dock ned till Locatelli för nattligt jam vid 00:30. Skön kväll med diverse inhopp. Jättekul verkligen.

Nu när jag vaknade på morgonen inser jag att jag missförstått Christian Walz i "Wonderchild". Jag kopplade inte att han ville att jag skulle spela "stråkmelodin"...jag satt och hackade rhodes-åttondelar och hjärnan tänkte inte tillräckligt fort eftersom jag aldrig spelat låten förut...hehe. Jaja. Jag sa "Jä" i micken istället. Synn :-D

I övrigt bestod jammet av många moll9-låtar. Jag harmoniserade de flesta låtarna ungefär likadant....och det blev nån slags bag. Kul.

Inga kommentarer: